1° C
Ma 2025. február 07., péntek, Tódor és Rómeó napja van.
1° C
Ma 2025. február 07., péntek, Tódor és Rómeó napja van.
Lázár János: hatsávossá bővül az M1-es autópálya Győrig

Lázár János: hatsávossá bővül az M1-es autópálya Győrig

Megkezdődik az M1-es autópálya hatsávosra bővítése Budapest és Győr között 2025 augusztusában. A kormány által jóváhagyott, 800 milliárd forintos beruházás 100 év viszonylatában a legnagyobb autóút- és autópálya-építés lesz – jelentette be az építési és közlekedési...

A Nemetschek Group új AI asszisztenst mutatott be

A Nemetschek Group új AI asszisztenst mutatott be

A Nemetschek-Csoport mesterséges intelligencia chatbotja az Allplan és a Graphisoft rendszerekben debütál, majd idővel a Nemetschek teljes portfóliójára kiterjed.   Ez az első kézzel fogható megnyilvánulása a Nemetschek azon tervének, hogy idén portfóliójában...

Európa legnagyobb felhő-, és MI központja épül

Európa legnagyobb felhő-, és MI központja épül

2030-ban az angliai Hertfordshire-ben helyezik üzembe Európa legnagyobb felhő- és mesterséges intelligenciaközpontját, amely a DC01UK nevet kapta.   Az adatközpontok ma már „kritikus nemzeti infrastruktúrának” számítanak, és a techUK szakmai szervezet...

Vezető nélküli fogaskerekűt szállít a Stadler a Rheineck-Walzenhausen vasútvonalra

okt 5, 2022 | kitekintő

A Stadler nemzetközi vasúti járműgyártó cég vezető nélküli fogaskerekű vonatot szállít a svájci Appenzeller Bahnen megrendelésére a Rheineck-Walzenhausen vasútvonalra, a szerelvény a már több mint 64 éve üzemelő járművet váltja le – közölte a Stadler október 5-én.

 

Az új vonat forgalomba helyezését az üzemeltető vasúttársaság 2026-ra tervezi. A tájékoztatás szerint ez lesz az első alkalom, hogy a Stadler hegyi vasúti járművet szerel fel saját fejlesztésű CBTC (Kommunikáció alapú Vonatvezérlő Rendszer) megoldásával, amely lehetővé teszi az automatizált és vezető nélküli működést. A közleményben kiemelték, a Rheineck-Walzenhausen vonal olyan, teljesen automatizált rendszer lesz, ahol a jármű nem zárt területen, hanem szabad pályán közlekedik. A CBTC-megoldás a pálya felügyeletét és az akadályok észlelését is átveszi. 

A Stadler 80 éve gyárt vonatokat, a cégcsoport több mint 13 000 alkalmazottat foglalkoztat a világ különböző részén lévő gyártási és mérnöki központjaiban, karbantartó telephelyein. A csoport árbevétele 2021-ben 18 százalékkal 3,6 milliárd svájci frankra emelkedett az előző évhez képest, 2022-re 3,7-4,0 milliárd svájci frank közötti árbevételt várnak. Magyarországon három leányvállalattal – Stadler Szolnok Kft., Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft., Stadler Trains Magyarország Kft. – van jelen, a tavalyi átlagos foglalkoztatotti létszám 755 fő volt. A konszolidált adatok szerint 2021-ben a három leányvállalatnak Magyarországon 54 milliárd forint árbevétele volt, ami 13,25 százalékos növekedés 2020-hoz képest. A cég Magyarországon több mint 50 milliárd forint beruházást hajtott végre 2007 óta. (MTI)

Lázár János: hatsávossá bővül az M1-es autópálya Győrig

Lázár János: hatsávossá bővül az M1-es autópálya Győrig

Megkezdődik az M1-es autópálya hatsávosra bővítése Budapest és Győr között 2025 augusztusában. A kormány által jóváhagyott, 800 milliárd forintos beruházás 100 év viszonylatában a legnagyobb autóút- és autópálya-építés lesz – jelentette be az építési és közlekedési...

A Nemetschek Group új AI asszisztenst mutatott be

A Nemetschek Group új AI asszisztenst mutatott be

A Nemetschek-Csoport mesterséges intelligencia chatbotja az Allplan és a Graphisoft rendszerekben debütál, majd idővel a Nemetschek teljes portfóliójára kiterjed.   Ez az első kézzel fogható megnyilvánulása a Nemetschek azon tervének, hogy idén portfóliójában...

Európa legnagyobb felhő-, és MI központja épül

Európa legnagyobb felhő-, és MI központja épül

2030-ban az angliai Hertfordshire-ben helyezik üzembe Európa legnagyobb felhő- és mesterséges intelligenciaközpontját, amely a DC01UK nevet kapta.   Az adatközpontok ma már „kritikus nemzeti infrastruktúrának” számítanak, és a techUK szakmai szervezet...