Koreai kutatók kifejlesztettek egy kereket, amelynek merevsége valós időben adaptálódik. Könnyen legyőzi a lépcsőket vagy a sziklákat. Az alkalmazásuk sokrétű, a kerekesszékektől a mobil robotokig. Képzeljünk el egy kereket, amely alkalmazkodik a...
Koreai kutatók kifejlesztettek egy kereket, amelynek merevsége valós időben adaptálódik. Könnyen legyőzi a lépcsőket vagy a sziklákat. Az alkalmazásuk sokrétű, a kerekesszékektől a mobil robotokig. Képzeljünk el egy kereket, amely alkalmazkodik a...
A Fugro céggel közösen kidolgozott új módszer tanuló algoritmussal gyorsítja fel az alapozási munkákat. Joggal gondolhatja bárki, hogy egy nagy építkezés szerkezetkész állapotát a hatalmas vasbeton szerkezetek drágítják meg igazán. Ami alapvetően igaz, de...
Már a tizedik kutat fúrja az MVM a kelet-magyarországi gázmezőkön – tájékoztatott az Energiaügyi Minisztérium a Facebook-oldalán szeptember 11-én. A tárca ismertette: a békési Sarkad térségében a közelmúltban fejezték be a negyedik új kút lemélyítését, jelenleg...
A projekt résztvevői a MOME Design Intézet járműtervező hallgatói és oktatói, valamint az NJE GAMF Műszaki és Informatikai Kar Innovatív Járművek Tanszékének kollégái és hallgatói voltak – közölte október 3-án a Neumann János Egyetem. Mint a közleményben kiemelték, a teljes egészében elektromos meghajtású jármű megalkotása a két felsőoktatási intézmény közötti együttműködés, illetve szakmai kapcsolat első, meghatározó lépcsőfoka. A projekt legfontosabb célkitűzése a műszaki és formatervezői munkák összehangolása, gyakorlati tapasztalat biztosítása a hallgatók számára a két szakterület közötti szoros együttműködésben.
Az eseményen tartott beszédében Csizmadia Norbert, a NJE Alapítvány kuratóriumának elnöke hangsúlyozta, hogy a kezdeményezés példaértékű: „jól mutatja, hogy a két egyetem által közösen hozott döntést követően az intézmények összefogásával, szoros együttműködésével, mindössze egy év alatt valóban világraszólót lehet alkotni” – idézi a közlemény.
Böszörményi-Nagy Gergely, a MOME Alapítvány kuratóriumának elnöke beszédében elmondta, „nagyon sűrű hetek és hónapok várnak még ránk ahhoz, hogy ez a motor és az előttünk álló közös projektjeink a piaci hasznosítás útjára lépjenek”. A Supermoto fejlesztése referencia arra, miként képesek mérnökök és designerek közösen olyasmit létrehozni, amely a zöld mobilitás felé mutat és a koncepcióból piacképes termékké válhat – áll a közleményben. A jármű maximális sebessége 100 km/h, átlagos hatótávolsága (40-70 km/h sebességgel) 100 km. A motor beállított teljesítménye 5 kW, csúcsteljesítménye 11 kW, maximális nyomatéka 70 Nm.
A Supermoto teherbírása 130 kg, töltési ideje 5-6 óra. (MTI, fotó: Facebook/Szemereyné Pataki Klaudia)
Koreai kutatók kifejlesztettek egy kereket, amelynek merevsége valós időben adaptálódik. Könnyen legyőzi a lépcsőket vagy a sziklákat. Az alkalmazásuk sokrétű, a kerekesszékektől a mobil robotokig. Képzeljünk el egy kereket, amely alkalmazkodik a...
A Fugro céggel közösen kidolgozott új módszer tanuló algoritmussal gyorsítja fel az alapozási munkákat. Joggal gondolhatja bárki, hogy egy nagy építkezés szerkezetkész állapotát a hatalmas vasbeton szerkezetek drágítják meg igazán. Ami alapvetően igaz, de...
Már a tizedik kutat fúrja az MVM a kelet-magyarországi gázmezőkön – tájékoztatott az Energiaügyi Minisztérium a Facebook-oldalán szeptember 11-én. A tárca ismertette: a békési Sarkad térségében a közelmúltban fejezték be a negyedik új kút lemélyítését, jelenleg...