-3° C
Ma 2025. január 14., kedd, Bódog napja van.
-3° C
Ma 2025. január 14., kedd, Bódog napja van.
Kőrösi Csaba: a világgazdaság újratervezése zajlik

Kőrösi Csaba: a világgazdaság újratervezése zajlik

A 2015-ben megfogalmazott fenntartható fejlődési célok (SDG) megvalósítása nem halad túl jól – mondta el Kőrösi Csaba, az ENSZ Közgyűlésének korábbi elnöke Áder János volt államfő, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke Kék bolygó című podcastjának...

Épületvillamossági tervezőt keresünk!

Épületvillamossági tervezőt keresünk!

Mivel foglalkozunk dióhéjban? Komplex, elektromos szakági tervezési szolgáltatást nyújtunk országszerte. A lakossági és ipari épületek generálkivitelezését oldjuk meg. Tervezés oldalról (Nexus Engineering Solutions Kft.) 2021 óta járulunk hozzá ipari valamint...

Év végén elindul a Credobus elektromos meghajtású autóbuszának gyártása

szept 12, 2022 | piac

Év végén megkezdődik a Credobus első, elektromos meghajtású autóbuszának gyártása. A Credobus Econell 12 Next szóló elektromos autóbusz prototípusa várhatóan 2023 második fél évében, a csuklós Credobus Econell 18 Next busz pedig 2024 első felében fog elkészülni – tájékoztatta a Kravtex-Kühne csoport szeptember 12-én.

 

A tájékoztatás szerint a Credobuszok gyártója, a Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. és a Kravtex Kft. konzorciuma tavaly mintegy 1,1 milliárd forint értékű elektromos buszfejlesztési projektet indított. A projektre a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivataltól 400 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyertek, az önerő mértéke megközelíti a 700 millió forintot.

A szóló és csuklós, akkumulátoros Credobus Econell Next modellekkel világviszonylatban is az első, úgynevezett ultrakönnyű e-busz család jön létre. Az alacsony járműtömegnek köszönhetően az elektromos Credobuszok az egységnyi hatótávhoz kevesebb energiát fognak felhasználni, csökkentve a beépített akkumulátorkapacitást és az erőművi emissziót. A modellcsalád a 2021-től bemutatkozó Econell Next típusok formavilágával és szolgáltatáskínálatával kerül piacra. A cégcsoport maga fejleszti és gyártja az önhordó vázszerkezeteket és fém alkatrészeket, a különböző beépülő komponenseket pedig közel száz magyar vállalkozás készíti. Ezen kívül a rendszerintegrációs és szoftverfejlesztési feladatokat is Magyarországon végzik. A közleményben kiemelték, hogy 2020 és 2022 között az Európai Unióban megduplázódott az elektromos járművek aránya az újonnan regisztrált városi buszok között. A jelenlegi harminc százalékos részesedés az évtized végére száz százalékra növekedhet.

Az elektromos Credobus Econell Next autóbuszok a konstrukciójukkal és ár-érték arányukkal nemcsak belföldön, hanem a kelet-közép-európai régióban is sikerre számíthatnak – írták. Hozzátették, hogy Magyarországon több mint 50 milliárd forintra lehet pályázni a Zöld Busz programban elektromos meghajtású autóbuszok beszerzésére. A pályázatok korábbi fordulójában döntően külföldi gyártmányú autóbuszok beszerzése valósult meg, azonban a Credobus új modelljei ezt a trendet megváltoztathatják, így újabb szegmensben csökkenne az ország import-kitettsége. A Kravtex-Kühne csoport már vizsgálja a lehetőségét annak is, hogy hidrogén üzemanyagcellás autóbusszal bővítse előkészületben lévő e­busz választékát. (MTI)

Kőrösi Csaba: a világgazdaság újratervezése zajlik

Kőrösi Csaba: a világgazdaság újratervezése zajlik

A 2015-ben megfogalmazott fenntartható fejlődési célok (SDG) megvalósítása nem halad túl jól – mondta el Kőrösi Csaba, az ENSZ Közgyűlésének korábbi elnöke Áder János volt államfő, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke Kék bolygó című podcastjának...

Épületvillamossági tervezőt keresünk!

Épületvillamossági tervezőt keresünk!

Mivel foglalkozunk dióhéjban? Komplex, elektromos szakági tervezési szolgáltatást nyújtunk országszerte. A lakossági és ipari épületek generálkivitelezését oldjuk meg. Tervezés oldalról (Nexus Engineering Solutions Kft.) 2021 óta járulunk hozzá ipari valamint...