14° C
Ma 2024. március 28., csütörtök, Gedeon és Johanna napja van.
14° C
Ma 2024. március 28., csütörtök, Gedeon és Johanna napja van.
Lantos Csaba: Magyarország nettó áramexportőr lehet

Lantos Csaba: Magyarország nettó áramexportőr lehet

A már meglévő és a tervezett napelemparkok, valamint a paksi atomerőmű termelésével Magyarország elektromos áramot exportálhat a jelenlegi importfüggőség helyett – mondta az energiaügyi miniszter az energetikai fórumsorozat kisvárdai állomásán.   Magyarország még...

Összeomlott egy négysávos folyami híd Baltimore-nál

Összeomlott egy négysávos folyami híd Baltimore-nál

A kutatóegységek helyi idő szerint március 26-án reggel is több embert kerestek a Baltimore közelében éjszaka összeomlott autópálya-hídról folyóba zuhant járművek utasai és a hídon tartózkodó karbantartók közül – közölték a hatóságok.    A hajnalban tartott első...

Már teljes hosszában végig lehet sétálni a Lánchídon

júl 21, 2022 | országjáró

Hatalmas mérföldkőhöz érkezett a Lánchíd felújítása: rekordidő alatt elkészült az új acél útpálya, amely a régi, elöregedett vasbeton-pályaszerkezetet váltotta fel. A behelyezett pályatáblák a híd teljes hosszán egybefüggő részt alkotnak, ennek köszönhetően már végig lehet sétálni a Lánchídon. A hídpályát várhatóan év végén visszaadják a forgalomnak.

 

Alig egy évvel a pályaszerkezet-bontás kezdése, és csupán 11 hónappal az új útpályát alkotó első acélelem behelyezése után már a Lánchíd teljes hosszában beépítették a vasbeton szerkezetet helyettesítő 94 darab acél pályatáblát. Ezek a trapézbordákkal merevített – úgynevezett ortotróp – acéllemezek sokkal könnyebbek az elődeiknél, így csökken a híd önsúlya, ráadásul az acél jobban kombinálható a történelmi Lánchíd megmaradó elemeivel. Az elemek beépítését a szakemberek a híd közepénél kezdték, azon a részen, ahonnan a bontási munkák is indultak, majd két irányba haladtak.

A parti nyílásokban még folytatódnak az acélszerkezeti javítások, a két pillér között azonban már a végéhez közeledik az oda beépített új acélelemek, a javított bentmaradó szerkezetek, valamint a láncok alsó szakaszának rozsdásodás elleni védelme. A festősátrakban ezen a szakaszon már 80 százalékban végeztek a korrózióvédelmi feladatokkal.

 

A pesti villamos-aluljáró mellett sikeresen befejeződtek a 2-es és a 2M villamos pótlásának idejére időzített jelentősebb helyszíni kőmunkák. A mellvédfalakat és a hozzájuk csatlakozó korzó kőfelületeit a szakemberek megtisztították, a hiányokat pótolták, valamint új lábazati köveket is elhelyeztek. A villamosalagút homlokfalán letört köveket javították és újakra cserélték, a déli oldalon pedig már a felújított korzókorlátokat szerelik a helyükre.

A budai rakpart fölötti szakaszon ugyancsak az ütemtervnek megfelelően haladnak a munkák. Az új acél pályatáblák és a szegélylemezek beépítése, az acélszerkezeti javítások, továbbá a függesztő orsók vizsgálata (és szükség szerinti cseréje) már megtörtént, a budai parti nyílásban pedig beépítették az új gyalogosjárdát. Mostanra a híd közepéről ismert, ponyvával fedett korrózióvédelmi sátrakat is felállították, és elkezdődhettek a korrózióvédelmi munkák a régi festékréteget eltávolító acélszemcseszórással.

 

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ

Lantos Csaba: Magyarország nettó áramexportőr lehet

Lantos Csaba: Magyarország nettó áramexportőr lehet

A már meglévő és a tervezett napelemparkok, valamint a paksi atomerőmű termelésével Magyarország elektromos áramot exportálhat a jelenlegi importfüggőség helyett – mondta az energiaügyi miniszter az energetikai fórumsorozat kisvárdai állomásán.   Magyarország még...

Összeomlott egy négysávos folyami híd Baltimore-nál

Összeomlott egy négysávos folyami híd Baltimore-nál

A kutatóegységek helyi idő szerint március 26-án reggel is több embert kerestek a Baltimore közelében éjszaka összeomlott autópálya-hídról folyóba zuhant járművek utasai és a hídon tartózkodó karbantartók közül – közölték a hatóságok.    A hajnalban tartott első...