11° C
Ma 2024. február 27., kedd, Edina napja van.
11° C
Ma 2024. február 27., kedd, Edina napja van.
Saját villamosenergiát termel a Magyar Suzuki

Saját villamosenergiát termel a Magyar Suzuki

A Suzuki esztergomi gyárában saját napelemparkot adtak át, a közel 800 millió forintos beruházás a vállalat éves energiaszükségletének 6-7 százalékát fedezi – közölte a cég kommunikációs vezetője február 26-án.   Bonnár-Csonka Zsuzsanna tájékoztatása szerint a...

Megkezdődött az Esztergomot védő új gát építése

Megkezdődött az Esztergomot védő új gát építése

Az Országos Vízügyi Főigazgatóság megkezdte az Esztergomot védő új gátrendszer első ütemének megvalósítását, amelynek során másfél kilométernyi árvízvédelmi rendszer épül ki a Prímás-szigeten – közölte a szervezet szóvivője.   A sziget városiasabb területén, a...

Már teljes hosszában végig lehet sétálni a Lánchídon

júl 21, 2022 | országjáró

Hatalmas mérföldkőhöz érkezett a Lánchíd felújítása: rekordidő alatt elkészült az új acél útpálya, amely a régi, elöregedett vasbeton-pályaszerkezetet váltotta fel. A behelyezett pályatáblák a híd teljes hosszán egybefüggő részt alkotnak, ennek köszönhetően már végig lehet sétálni a Lánchídon. A hídpályát várhatóan év végén visszaadják a forgalomnak.

 

Alig egy évvel a pályaszerkezet-bontás kezdése, és csupán 11 hónappal az új útpályát alkotó első acélelem behelyezése után már a Lánchíd teljes hosszában beépítették a vasbeton szerkezetet helyettesítő 94 darab acél pályatáblát. Ezek a trapézbordákkal merevített – úgynevezett ortotróp – acéllemezek sokkal könnyebbek az elődeiknél, így csökken a híd önsúlya, ráadásul az acél jobban kombinálható a történelmi Lánchíd megmaradó elemeivel. Az elemek beépítését a szakemberek a híd közepénél kezdték, azon a részen, ahonnan a bontási munkák is indultak, majd két irányba haladtak.

A parti nyílásokban még folytatódnak az acélszerkezeti javítások, a két pillér között azonban már a végéhez közeledik az oda beépített új acélelemek, a javított bentmaradó szerkezetek, valamint a láncok alsó szakaszának rozsdásodás elleni védelme. A festősátrakban ezen a szakaszon már 80 százalékban végeztek a korrózióvédelmi feladatokkal.

 

A pesti villamos-aluljáró mellett sikeresen befejeződtek a 2-es és a 2M villamos pótlásának idejére időzített jelentősebb helyszíni kőmunkák. A mellvédfalakat és a hozzájuk csatlakozó korzó kőfelületeit a szakemberek megtisztították, a hiányokat pótolták, valamint új lábazati köveket is elhelyeztek. A villamosalagút homlokfalán letört köveket javították és újakra cserélték, a déli oldalon pedig már a felújított korzókorlátokat szerelik a helyükre.

A budai rakpart fölötti szakaszon ugyancsak az ütemtervnek megfelelően haladnak a munkák. Az új acél pályatáblák és a szegélylemezek beépítése, az acélszerkezeti javítások, továbbá a függesztő orsók vizsgálata (és szükség szerinti cseréje) már megtörtént, a budai parti nyílásban pedig beépítették az új gyalogosjárdát. Mostanra a híd közepéről ismert, ponyvával fedett korrózióvédelmi sátrakat is felállították, és elkezdődhettek a korrózióvédelmi munkák a régi festékréteget eltávolító acélszemcseszórással.

 

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ

Saját villamosenergiát termel a Magyar Suzuki

Saját villamosenergiát termel a Magyar Suzuki

A Suzuki esztergomi gyárában saját napelemparkot adtak át, a közel 800 millió forintos beruházás a vállalat éves energiaszükségletének 6-7 százalékát fedezi – közölte a cég kommunikációs vezetője február 26-án.   Bonnár-Csonka Zsuzsanna tájékoztatása szerint a...

Megkezdődött az Esztergomot védő új gát építése

Megkezdődött az Esztergomot védő új gát építése

Az Országos Vízügyi Főigazgatóság megkezdte az Esztergomot védő új gátrendszer első ütemének megvalósítását, amelynek során másfél kilométernyi árvízvédelmi rendszer épül ki a Prímás-szigeten – közölte a szervezet szóvivője.   A sziget városiasabb területén, a...