A nyílt építészeti tervpályázatra beérkezett 12 pályaművet a 9 fős, Pest megye és a település részvételével működő bírálóbizottság és a húsz fős szakértői testület két héten keresztül értékelte, mielőtt a végső döntés megszületett. Az első helyezett a Nanavízió Kft. lett, a második helyezett a Stúdió 100 Építészeti Kft., kiemelt megvételben részesült a CÉH Tervező, beruházó és fejlesztő Zrt. terve, valamint megvételt nyert a Kettőpera Stúdió Kft, és az RJZS Architects Kft. tervpályázata.
Vitézy Dávid úgy fogalmazott, a főváros körüli települések együttes népessége 1960 óta mintegy 65 százalékkal nőtt, de az elővárosi vasutak infrastruktúrája nem tartott lépést a településszerkezet változásával. Szigetszentmiklós maga egy 40 ezres agglomerációs város lett, nagyobb, mint a megyeszékhely Salgótarján vagy Szekszárd. A főváros környékén lakók zömmel autóval ingáznak Budapestre dolgozni, tanulni, szórakozni, vásárolni, ügyet intézni. Az ingázók naponta átlagosan 37 percet töltenek dugóban, ez évente 300 milliárd forint társadalmi kárnak felel meg. Az agglomerációs térség közlekedése évente négymillió tonna szén-dioxidot bocsát ki, a központi régióban élők a levegőszennyezés miatt átlagosan másfél évvel rövidebb ideig élnek. Jelenleg minden harmadik autós az elővárosokból érkezik Budapestre, és tízből csak hárman választják a közösségi közlekedést. Ezért kell fejleszteni az elővárosi vasutakat, köztük a héveket, ahogy ezt a kormány által is elfogadott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia felvázolta – húzta a közlekedési államtitkár.
Ami a számokat illeti: Ráckeve és a Közvágóhíd megálló között jelenleg 70-72 perc a hév menetideje, ez a H6-os felújítása után 48-50 percre csökken. A H6-os vonal fejlesztésének tervei elkészültek, építési engedélyezésüknél tartunk. A József Attila-telep állomásra is igaz ez, csak a környezet rendezése és a parkolóház tervezése, mint kiegészítő tervezési feladat jutott most a részletes tervezési szakaszba. A hévfejlesztés megvalósítása európai uniós forrásokból tervezett – részletezte Vitézy Dávid.
Forrás: Facebook / Vitézy Dávid