Technikatörténeti érdekességek, programok, műszaki- és mérnöki évfordulók 2025 májusában. 165 éve született Zielinski Szilárd mérnök Mátészalkán, 1860. május 1-én született Zielinski Szilárd (1860-1924) építőmérnök, műegyetemi tanár, a hazai...
Technikatörténeti érdekességek, programok, műszaki- és mérnöki évfordulók 2025 májusában. 165 éve született Zielinski Szilárd mérnök Mátészalkán, 1860. május 1-én született Zielinski Szilárd (1860-1924) építőmérnök, műegyetemi tanár, a hazai...
Ötmilliárd forintos keretösszegű pályázat segítheti a társasházakat és lakásszövetkezeteket a távhőfelhasználás mérhetővé és szabályozhatóvá tételében – közölte közösségi oldalán az Energiaügyi Minisztérium. A 100 százalékos vissza nem térítendő támogatás...
Aláírták az MVM Tisza Erőmű Kft. tiszaújvárosi telephelyén létesülő gázturbinás erőmű fejlesztésére vonatkozó szerződést, melynek alapján megkezdődhet az ország leghatékonyabb nagyerőművének kiviteli tervezése, beszerzése és építése – közölte az MVM Csoport április...
Évtizedek óta szerepel Budapest fejlesztési és szabályozási terveiben egy új északi híd építése Aquincumnál a Pók utca és a Váci út között. Ezen a vonalon az Újpesti vasúti hídon (amelyet Északi összekötő vasúti hídként is szoktunk emlegetni) jelenleg is van vasúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolat a Duna két partja között, ugyanakkor gépjárművel és helyi közösségi közlekedéssel csak nagy kerülővel lehet elérni a Duna átellenes partján lévő területeket. Egy új híd rövidebb, gyorsabb utazásokat tenne lehetővé Budapest északi területei között, illetve segítené az egykori ipari-vasúti barnamezős területek fejlesztését.
A 2021 májusában folytatott társadalmi egyeztetés alapján a Budapesten közlekedők is formálták a tervezés menetét:
A lakosság mérsékelt autóforgalmat és közösségi közlekedési kapcsolattal bíró hidat tart kedvezőnek.
A megkérdezettek elsődlegesen az autópálya jellegű híd építésétől tartanak, és igénylik a zöldfelületek megőrzését, fejlesztését, elvárják a lakóterületek P+R jellegű használatának megakadályozását.
A válaszolók azt szeretnék, hogy alacsony maradjon az autóforgalom, a zaj és légszennyezettség ne növekedjen.
A társadalmi egyeztetés alapján a BKK elvetette azokat a változatokat, amelyek az autópálya jellegű, nagy autóforgalmú híddal és utakkal számoltak, környezetvédelmi szempontból nem támogathatók, régészeti területet sértenének, nem illeszkednek a város hosszútávú fejlesztési céljaihoz és túlzottan költségesek.
A BKK számít a Budapesten közlekedők véleményére a tervezés következő fázisában is, ezért arra kéri ügyfeleit, hogy most újra mondják el véleményüket, ezúttal az új híd és a kapcsolódó úthálózat változataival kapcsolatban – az alternatívákra vonatkozó kérdőív segítségével mondják el, milyen szempontok szerint szülessen döntés a híd jövőjéről.
A BKK várja az észrevételeket június 8-ig a társaság honlapján meghirdetett társadalmi egyeztetés felületen, ahol az érdeklődők megismerhetik a vizsgált változatok hatásait, előnyeit és hátrányait.
Forrás: BKK
Technikatörténeti érdekességek, programok, műszaki- és mérnöki évfordulók 2025 májusában. 165 éve született Zielinski Szilárd mérnök Mátészalkán, 1860. május 1-én született Zielinski Szilárd (1860-1924) építőmérnök, műegyetemi tanár, a hazai...
Ötmilliárd forintos keretösszegű pályázat segítheti a társasházakat és lakásszövetkezeteket a távhőfelhasználás mérhetővé és szabályozhatóvá tételében – közölte közösségi oldalán az Energiaügyi Minisztérium. A 100 százalékos vissza nem térítendő támogatás...
Aláírták az MVM Tisza Erőmű Kft. tiszaújvárosi telephelyén létesülő gázturbinás erőmű fejlesztésére vonatkozó szerződést, melynek alapján megkezdődhet az ország leghatékonyabb nagyerőművének kiviteli tervezése, beszerzése és építése – közölte az MVM Csoport április...