25° C
Ma 2025. április 17., csütörtök, Rudolf napja van.
25° C
Ma 2025. április 17., csütörtök, Rudolf napja van.
[the_ad id="33201"]
Év háza – az építészeti pályázat

Év háza – az építészeti pályázat

Május 19-ig családi ház, középület és társasház kategóriában ajánlhatják műveiket építészek a legismertebb és elismertebb, független építészeti pályázat neves zsűrijének figyelmébe. Az Év háza pályázat célja, hogy számba vegye és mind a szakmával, mind a...

Konzultáció a villamosenergia-ellátási készültségi tervről

Konzultáció a villamosenergia-ellátási készültségi tervről

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a négyévente esedékes felülvizsgálati eljárás keretében iparági konzultációra bocsátja a magyar villamosenergia-ellátási kockázati készültségi tervét. A MEKH 2025. május 14-ig várja az érintettek észrevételeit...

Együttműködés energetikai tanúsítványok készítésében

Együttműködés energetikai tanúsítványok készítésében

Az Országos Tanúsító Központ egy mérnöki hálózat, amely energetikai tanúsítványok készítésével foglalkozó mérnököket köt össze. Fő feladata, hogy tanúsító szakembereknek szerezzen megbízásokat, és segítse a szolgáltatás gyors és zökkenőmentes lebonyolítását. Az...

Megkapta az építési engedélyt az új Közlekedési Múzeum

márc 28, 2022 | praxis

A kormány döntése nyomán Magyarország új Közlekedési Múzeuma Budapesten, Kőbányán épülhet meg. A tervezési szerződést a múzeum 2020-ban kötötte meg és a tervek most kapták meg az építési engedélyeket.

 

„Most jön a tervezés következő, utolsó fázisa: a kiviteli tervek készítése, amely nélkül egy ilyen ipari műemlék helyreállítása nem adható vállalkozásba, hisz minden egyes részletnek jelentősége van abban, milyen lesz a végeredmény. Ez a munka 2023 elejéig tart, ezt követően írható ki a tender az új Közlekedési Múzeum építési munkálataira – bontási és kármentesítési munkák persze már ezt megelőzően megkezdődhetnek a területen” – mondta Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum főigazgatója. A most építési engedélyt szerzett új Közlekedési Múzeum beruházás a következő elemeket tartalmazza:

–       Folytatódik az ország egyik legjelentősebb ipari örökségi területének rehabilitációja, az egykori Északi Járműjavító Opera Eiffel Műhelyházaként működő csarnoka után a Dízelcsarnok méltó megújítása.

–       Itt, a Dízelcsarnokban jön létre az új Közlekedési Múzeum legnagyobb egybefüggő kiállítótere, ahol 120 egyedi vasúti, tömegközlekedési, közúti jármű és több ezer más műtárgy kap majd méltó otthont. A helyszín egy részén kapott helyet a múzeum időszaki kiállítása tavaly nyáron, így a látogatók már érzékelhették a terület hatalmas méreteit és páratlan atmoszféráját – ezt a kiállítást még idén nyáron is tervezik újranyitni.

–       Az új Közlekedési Múzeumban a korábbinál kétszer nagyobb állandó kiállítás fog létrejönni, melynek kurátori, gyűjteményfejlesztési és restaurálási munkái szintén folyamatosan zajlanak.

–       A Dízelcsarnok egy, a látványterveken is látható kortárs, üveghomlokzatú épületrésszel bővül, amelyben a kiállítótér fog folytatódni és ahol a Múzeum bejárata lesz a Kőbányai út – Könyves Kálmán körút csomópont (1-es és 28-as villamos, 9-es busz megállója), illetve az újonnan létesítendő Közlekedési Múzeum vasútállomás felől.

–       A Kőbányai útra néző műemléki védettségű fejépület és a teljes tégla homlokzat is megújul: itt kapnak helyet többek között a Múzeum nemzetközi szinten is jelentős archívumi, könyvtári gyűjteményei és kutatási egységei, valamint a Múzeum történetében először a kifejezetten műszaki-közlekedési eszközökre specializált korszerű restaurátorműhelyek is.

Az új Közlekedési Múzeumot a nemzetközi tervpályázat győzteseként a New York-i székhelyű Diller Scofidio + Renfro építésziroda, és magyar partnere, a Noll Tamás Ybl-díjas építész által vezetett M-Teampannon építésziroda tervezi, számos magyar mérnök-, építész- és tájépítész-irodát bevonva. A tervezést teljes egészében Magyarország Kormánya finanszírozza a központi költségvetés forrásaiból, a beruházás felügyeletét a Közlekedési Múzeum végzi az Óbuda mérnökiroda közreműködésével.

20 hónap közös munka áll a Közlekedési Múzeum csapata és a Diller Scofidio + Renfro építésziroda és magyar partnerei mögött, mire közösen eljutottak eddig a mérföldkőig. Egy máig álló volt vasúti csarnok megmentése és a mai szabványoknak, energetikai, akadálymentességi és műszaki előírásoknak megfelelő átépítése jóval bonyolultabb és komplexebb feladat, mint nulláról egy korszerű új épület megtervezése, ráadásul a múzeum műtárgyainak mérete és tömege miatt a kiállítás tervezésének javát is el kellett végezni az épület terveinek elkészítéséhez.

A projektnek köszönhetően egy elhagyott ipari terület kap új funkciót, új vasútállomás épül a múzeum mögött és minőségi zöldfelületek jönnek létre, ami egész Kőbánya és Józsefváros fejlődését megindíthatja.

 

Látványtervek: Diller Scofidio + Renfro

Év háza – az építészeti pályázat

Év háza – az építészeti pályázat

Május 19-ig családi ház, középület és társasház kategóriában ajánlhatják műveiket építészek a legismertebb és elismertebb, független építészeti pályázat neves zsűrijének figyelmébe. Az Év háza pályázat célja, hogy számba vegye és mind a szakmával, mind a...

Konzultáció a villamosenergia-ellátási készültségi tervről

Konzultáció a villamosenergia-ellátási készültségi tervről

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a négyévente esedékes felülvizsgálati eljárás keretében iparági konzultációra bocsátja a magyar villamosenergia-ellátási kockázati készültségi tervét. A MEKH 2025. május 14-ig várja az érintettek észrevételeit...

Együttműködés energetikai tanúsítványok készítésében

Együttműködés energetikai tanúsítványok készítésében

Az Országos Tanúsító Központ egy mérnöki hálózat, amely energetikai tanúsítványok készítésével foglalkozó mérnököket köt össze. Fő feladata, hogy tanúsító szakembereknek szerezzen megbízásokat, és segítse a szolgáltatás gyors és zökkenőmentes lebonyolítását. Az...