11° C
Ma 2024. október 07., hétfő, Amália napja van.
11° C
Ma 2024. október 07., hétfő, Amália napja van.
2030-ig kétszeresére nőhet a geotermikus energia hazai felhasználása

2030-ig kétszeresére nőhet a geotermikus energia hazai felhasználása

A földhő közvetlen hasznosításában Magyarország hosszú évek óta Európa első öt állama között található. A jövő a zöldenergiáé, a lehetőségek hatékonyabb kiaknázása erősíti az energiaszuverenitást, hozzájárul a kibocsátásmentes energiatermelés elterjedéséhez és az...

A Déli Körvasút újra megszerzi a környezetvédelmi engedélyt

febr 17, 2022 | praxis

Egy civilszervezet, illetve egy magánszemély pert indított a Pest Megyei Kormányhivatal ellen abból a célból, hogy semmisítsék meg a Déli Körvasút fejlesztésének környezetvédelmi engedélyét. A bíróság ítéletében a felpereseknek adott igazat, a környezetvédelmi engedélyezési eljárást a hatóságnak újból le kell folytatnia.
 

 

A NIF Zrt. és a Budapest Fejlesztési Központ, mint a beruházói konzorcium tagjai a bíróság döntésének eleget téve minden tekintetben közreműködnek az újrainduló eljárásban. Biztosak vagyunk benne, hogy a megismételt eljárásban sikerül bizonyítani, hogy a fejlesztés haszna környezet- és klímavédelmi szempontból összességében lényegesen nagyobb, mint amennyi a negatív hatása, hisz a vasúti közlekedésből származó környezeti terhelés mérséklésére és kompenzálására megfelelő intézkedések történnek, akár az építkezés idejét, akár a beruházás végleges elkészültét követő időszakot tekintjük.

Az eredeti környezeti hatásvizsgálati eljárás a hazai jogszabályi környezetnek megfelelően még a tervezés korábbi fázisában történt, most azonban már a kiviteli tervek készülnek, a közbeszerzési eljárás nyomán hatályos a kivitelezői szerződés is, így lényegesen pontosabb adatok szolgáltathatók mind a kivitelezés konkrét módjáról, mind a majdani, bővített kapacitású vasúti szakaszról, a korábbinál is egyértelműbben tisztázhatóak a környezetterhelési szempontból lényeges kérdések.

 

A Déli Körvasút fejlesztésének alapvető célja, hogy lényegesen sűrűbben járhassanak az elővárosi és a távolsági személyszállító vonatok ezen a szakaszon Buda és Pest, a budai és a pesti agglomeráció, illetve az itt épülő három új vasútállomás között, hogy az elővárosi ingázók és a Budapesten belül utazók egy része a közúti közlekedés, az egyéni autózás helyett a vasutat választhassa. A fejlesztés tehát klíma- és környezetbarát, hisz a villamosított elővárosi vonatokkal utazók kevesebb mint egyötöd szén-dioxid-kibocsátással jutnak el céljukhoz a személygépkocsi használatához képest.

 

Forrás: NIF, BFK

2030-ig kétszeresére nőhet a geotermikus energia hazai felhasználása

2030-ig kétszeresére nőhet a geotermikus energia hazai felhasználása

A földhő közvetlen hasznosításában Magyarország hosszú évek óta Európa első öt állama között található. A jövő a zöldenergiáé, a lehetőségek hatékonyabb kiaknázása erősíti az energiaszuverenitást, hozzájárul a kibocsátásmentes energiatermelés elterjedéséhez és az...