Elkészültek a Csepel-sziget északi részén készülő park koncepciótervei, melyeket a Portfolio-val közös konferencián mutattak be február 3-án.
 

 

A konferenciát Németh Szilárd országgyűlési képviselő és Fürjes Balázs államtitkár nyitotta meg, előadást tartott Mohácsi Sándor, a tervező S73 vezető tájépítész tervezője, Erő Zoltán Budapest főépítésze és Borbély Lénárd, Csepel polgármestere is.

Az évtizedes álom, hogy park legyen itt, 2018-ban emelkedett törvényi erőre. A Budapest Fejlesztési Központ ezen felhatalmazás alapján mestertervet készíttetett az egész dél-pesti, csepeli térségre, ez már szervesen illesztette be a területet a környező ökológiai, oktatási, szabadidős és sportzónák közé az itteni nagyszabású közlekedésfejlesztési projektekkel is szerves kapcsolatban. A leendő közparkhoz ezért kis túlzással minden irányból részben vagy egészben BFK-s fejlesztések kapcsolódnak – írta Facebook bejegyzésében Vitézy Dávid. A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója úgy fogalmazott: a Csepeli közpark része lesz annak a nagyon hosszú gyalogos-kerékpáros tengelynek, amely néhol kiszélesedve nagyobb zöldfelületeket is tartalmaz, mindenesetre keresztező gépkocsiforgalom nélkül lehet majd rajta végighaladni gyalog a Duna Arénától Csepelig. A fővárossal együttműködésben készül a pesti rakpart fejlesztése, északról a Parlamentig több lépésben már megépült a sétány. Ez a belvárosban a Bálnáig a következő években folytatódik, a Közraktár utca és a Boráros tér tervezése a hév projektben történik. A rakparti sétány a csepeli hév mai nyomvonala helyén folytatódik majd a Petőfi hídtól délre, ha a déli hévek fejlesztése során a sínek a Soroksári út alá kerülnek, hogy elérjék a Kálvin teret. A Rákóczi híd után következik az Atlétikai centrum körüli 10 hektáros Ferencvárosi sport- és szabadidőpark, majd a már épülő gyalogoshídon átkelve érkezünk Csepelre, a park területére.

 

A H7-es hév fejlesztése a belvárosból három metróállomás távolságra hozza a csepeli parkot a Kálvin térről. A 36 hektáros közpark nyugati határa a megújuló csepeli hév, déli határa pedig az Új Duna-hidakat összekötő tengely lesz. A park így gyorsan elérhető lesz a belvárosból, de Pestről, a Határ úttól vagy Újbudáról az új hidakon közlekedő villamos is közvetlenül ide hoz majd, az újbudai lakótelepekről pedig negyedóra alatt lehet majd ide biciklizni. Az Új Duna-híd tervei elkészültek, a kivitelezés az engedélyezés után indulhat, a hévfejlesztés engedélyezési tervei szintén elkészültek.

Vitézy Dávid közölte: a park a Ráckevei-Dunához simul majd, az itteni új híd alatt később folytatódhat attól délre, de ettől függetlenül is kapcsolódik az egész Soroksári-Duna természeti értékeinek megőrzését szolgáló revitalizációs projekthez. „Ötven éve nem készült ekkora új közpark Budapesten, a Városmajornál háromszor, a Kopaszi-gátnál kétszer nagyobb a területe. A területen 300 ezer négyzetméter park, 50 ezer négyzetméter sportterület, 90 ezer négyzetméter természetközeli állapotú ökopark és ezer új fa lesz.

A február 2-i konferencia előadásai után kerekasztal-beszélgetés következett Schneller Domonkos, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkár, Bardóczi Sándor, Budapest főtájépítésze, Orbán Csaba (BFK), Dományi Bálint (BFK) és Mohácsi Sándor részvételével. (MTI, Facebook / Vitézy Dávid)