11° C
Ma 2024. április 20., szombat, Tivadar napja van.
11° C
Ma 2024. április 20., szombat, Tivadar napja van.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies. A kiberbiztonsági...

Fenntartható városfejlesztési program indul

Fenntartható városfejlesztési program indul

Fenntartható városfejlesztési program indul a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz (TOP Plusz) egyik pilléreként – jelentette be a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) területfejlesztésért felelős államtitkára április 17-én...

Tervezői közbeszerzés a pesti alsó rakpart déli részének megújítására

febr 1, 2022 | praxis

Megújul a pesti alsó rakpart déli része is. Február 1-én a Budapest Fejlesztési Központ kiírta a közbeszerzést a Salkaházi Sára rakpart és a Közraktár utca átépítésének tervezésére – közölte közösségi oldalán Vitézy Dávid.
 

 

A pesti alsó rakpart különböző szakaszai a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa döntései szerint, a kormány és a főváros együttműködésében alakulnak át. A cél mindenhol az, hogy a Duna-part zöldebb, gyalogos- és kerékpárosbarát városi útvonal legyen. A most szóban forgó szakasz a Szabadság híd fölött, a Havas utca vonalában kezdődik, és a Boráros térig tart. Északon a RakPark projekthez kapcsolódik, amelyet a BKK és a BFK közösen terveztet. Még északabbra, a Parlament fölötti részt nemrég adták át. A Boráros tér pedig a déli hévek fejlesztésével alakul át gyökeresen. A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia szerint zajlik a tervezés, hogy a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli hévvonalakat mihamarabb felszín alatt bevezethessék a Kálvin térig, így az utóbbi mai nyomvonala helyén is sétány legyen a Petőfi hídtól a Rákóczi hídig. Sőt, a Rákóczi híd pesti hídfője alatt is folytatódik a sétány, a Ferencvárosi szabadidőpark révén a Csepel-sziget északi csúcsáig tart majd. Így a Duna Arénától Csepelig egy hosszú, összefüggő gyalogostengely alakul ki.

 

Mint a BFK vezérigazgatója közölte: magának a Boráros térnek is megváltozik az arculata, a forgalmi sávok és az autóbusz-végállomás helyét részben gyalogos felületek, köztér és zöldfelületek veszik át. A tér és a rakpart átalakításának összehangolása miatt szükséges a Közraktár utca és Salkaházi Sára rakpart jelenlegi kialakításának a felülvizsgálata, áttervezése is. Forgalomcsillapított, igényes és emberléptékű közterület kialakítását tervezik.

Az ajánlati felhívást február 1-én az Európai Unió közbeszerzési értesítőjében (a TED-en) tette közzé a Budapest Fejlesztési Központ a tanulmánytervek, engedélyezési és kiviteli tervek elkészítésére. Ugyancsak a tervező feladata lesz a szükséges összes jogerős építési engedély megszerzése. Ezzel egy összetett tervezői munka kezdődhet meg. A tervező alapvető feladata a Havas utca – Bálna Budapest közötti alsó rakparti szakasz, azaz a Salkaházi Sára rakpart és a Közraktár utca komplex felülvizsgálata, a közterületek újrafelosztása, a gyalogos-kerékpáros és a zöldfelületek növelése, reprezentatív rakparti szakasz kialakítása, valamint a forgalomcsillapítás megtervezése.

A tervezési folyamat tanulmányterv készítésével, forgalmi modellezéssel és a meglévő, korábbi tervek felülvizsgálatával indul. Városi környezetről lévén szó, kiemelten figyelembe veendők a gyalogos-, és kerékpáros közlekedők szempontjai, a közösségi közlekedés és az erre irányuló módváltás ösztönzése, a térrendezés, a zöldfelületek növelése, a funkcionalitás, valamint a városképbe illeszthetőség. A projekt uniós és hazai költségvetési finanszírozásban valósul meg.

A BFK elvárása szerint a Közraktár utcában és a Salkaházi Sára rakparton 1,2 kilométer hosszú közút újul meg úgy, hogy az érintett szakasz gyalogos- és kerékpáros infrastruktúra tervezését is tartalmazza. A Salkaházi Sára rakparton mind pedig a Közraktár utcában szűkített közúti felületet és ehhez igazodó közterületi parkolókat kell tervezni. Emellett kiemelt cél a tervezéskor a jelenlegihez képest bővülő gyalogos felület, valamint összefüggő és a meglévő hálózatba illeszkedő kerékpársáv kialakítása, így a Bálna előtti rossz kialakítású kerékpárút megszüntethető. A Salkaházi Sára rakpart tervezett kialakításának természetesen illeszkednie kell az árvízvédelmi feladatokhoz is – írta Vitézy Dávid.

Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies. A kiberbiztonsági...

Fenntartható városfejlesztési program indul

Fenntartható városfejlesztési program indul

Fenntartható városfejlesztési program indul a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz (TOP Plusz) egyik pilléreként – jelentette be a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) területfejlesztésért felelős államtitkára április 17-én...