9° C
Ma 2024. február 21., szerda, Eleonóra és Zelmira napja van.
9° C
Ma 2024. február 21., szerda, Eleonóra és Zelmira napja van.
XXVI. Mérnökbál

XXVI. Mérnökbál

„Elképesztően csodálatos és tiszteletreméltó a mérnökök világa” A báli szezon legrangosabb és legjobb hangulatú eseménye a hagyományos fővárosi mérnökbál, melyet két év szünet után, február 9-én rendezett újra Budapesten a Magyar Mérnöki Kamara, valamint a Budapesti...

Ez a kis ultrahang matrica figyeli a testet

Ez a kis ultrahang matrica figyeli a testet

Egy amerikai kutatócsoport olyan ultrahangos matricát fejlesztett ki, amely képes a szervek bizonyos tulajdonságait elemezni a test mélyén. Könnyen viselhető a bőrön, és nagyobb biztonságot nyújthat, különösen a krónikus betegségben szenvedők vagy az átültetett...

3D nyomtatás folyékony fémmel

3D nyomtatás folyékony fémmel

Robusztusabb, gyorsabb, olcsóbb: az MIT kutatói továbbfejlesztették a folyékony fém 3D nyomtatási eljárását. Az eljárás forradalmasíthatja a fém nyomtatását és formázását.   Legyen szó acélról, alumíniumról vagy rézről: a fémnyomtatás nem újdonság az...

Csaknem 107 milliárd forintból épülhet meg az M44-es záró szakasza

jan 11, 2022 | országjáró

A Hódút Kft. építheti meg az M44-es gyorsforgalmi út utolsó, Kecskemét-Szentkirály közti szakaszát csaknem nettó 107 milliárd forintért. A szerződést várhatóan még idén megkötik – közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúrakezelő (NIF) Zrt. január 11-én.
 

 

Az M44-es gyorsforgalmi út ezzel a szakasszal kapcsolódik be az M5-ös autópályába. Azt írták, a Kecskemét-Szentkirály közti szakasz 32,2 kilométer hosszú, 22,50 méter koronaszélességű lesz, 14 műtárgyat kell kialakítani. Az építkezés az 5. számú főúton létesítendő turbó típusú körforgalommal kezdődik, mely biztosítja a csatlakozást az M5-ös autópályával a Kecskemét-Észak csomóponton keresztül. A szakasz elején egy egyszerű pihenőhely épül. Nagykőrösig a keresztező országos utakat és földutakat az autóút felett, a 140. számú Cegléd-Szeged vasútvonalat a tervezett autóút alatt vezetik át.

A nyomvonal Szentkirály és Kocsér települések közigazgatási határát megközelítve, attól mintegy 600 méteres távolságban halad; majd csatlakozik az épülő Szentkirály-Lakitelek szakaszhoz. A Kecskemét-Nagykőrös közötti szakaszt még M8 gyorsforgalmi útként tervezték, de a forgalomba helyezésre már M44 gyorsforgalmi útként kerül sor – közölte a NIF.

A NIF azt írta, „a szerződés hatályba lépése a forrástól függ”. Arra a kérdésre, hogy az M5-ösbe való bekötésig ingyenes marad-e az M44-es, és hogy mikor készülhet el a „záró” szakasz, nem válaszoltak. Herczeg Tamás országgyűlési képviselő a Békés Megyei Hírlap keddi számában megjelent interjúban azt mondta: „várhatóan 2025-től végig gyorsforgalmi úton közlekedhetünk Békéscsaba és Budapest között”. Dankó Béla országgyűlési képviselő közösségi oldalán emlékeztetett, Lakitelektől Békéscsabáig közel 90 kilométeren már elkészült a pálya. (MTI)

 

XXVI. Mérnökbál

XXVI. Mérnökbál

„Elképesztően csodálatos és tiszteletreméltó a mérnökök világa” A báli szezon legrangosabb és legjobb hangulatú eseménye a hagyományos fővárosi mérnökbál, melyet két év szünet után, február 9-én rendezett újra Budapesten a Magyar Mérnöki Kamara, valamint a Budapesti...

Ez a kis ultrahang matrica figyeli a testet

Ez a kis ultrahang matrica figyeli a testet

Egy amerikai kutatócsoport olyan ultrahangos matricát fejlesztett ki, amely képes a szervek bizonyos tulajdonságait elemezni a test mélyén. Könnyen viselhető a bőrön, és nagyobb biztonságot nyújthat, különösen a krónikus betegségben szenvedők vagy az átültetett...

3D nyomtatás folyékony fémmel

3D nyomtatás folyékony fémmel

Robusztusabb, gyorsabb, olcsóbb: az MIT kutatói továbbfejlesztették a folyékony fém 3D nyomtatási eljárását. Az eljárás forradalmasíthatja a fém nyomtatását és formázását.   Legyen szó acélról, alumíniumról vagy rézről: a fémnyomtatás nem újdonság az...