„A projekt legfontosabb része a Rákosrendező vasútállomás feletti híd, illetve a nagy kapacitású parkolóházak megépítése a Mexikói úti metróvégállomásnál, ugyanakkor kiemelt cél a környezetrendezés, a közlekedési módváltás elősegítése, továbbá a vasút és a sztrádabevezető területelválasztó hatásának a megszüntetése. Jelenleg Angyalföld és Zugló között a Hungária körúti felüljárón és az 1-es villamoson kívül nincs értékelhető közlekedési kapcsolat, így új átkelést tervezünk Pest két legnépesebb kerülete között új villamos-, és trolibuszvonalakkal számolva, a közúti és kerékpáros lehetőségek fejlesztése mellett. A projektnek fontos célja, hogy a Városligetből az M3-as forgalmát kivigyék, de ne olyan formában, hogy ezt a forgalmat az új Szegedi úti felüljáróra vezessék, ez leginkább azt a célt szolgálná, hogy a két kerület közötti közlekedési kapcsolatokat javítsa, és ezzel hozzon létre új, a Városliget autómentesítését lehetővé tevő közúti kapacitásokat a Hungária körgyűrűn” – írta bejegyzésében a BFK vezérigazgatója. Vitézy hozzátette: „a Szegedi út vonalától némileg északra elhúzva egy új ívhíd építését javasoljuk, közbenső letámasztás nélkül, hogy az a jövőbeni és a mai vasúti vágányképhez is igazodjon, és a jövőbeni Rákosrendező vasútállomást ehhez tudjuk csatlakoztatni. Az önkormányzatokkal januárig egyeztetünk, ezt követően lakossági online fórumot is tartunk, ahol mindenki megismerheti majd a tervek részleteit, az önkormányzatok visszajelzéseit beépítve. A kormány döntött arról, hogy finanszírozza következő lépésben a végleges engedélyezési tervek elkészítését, ezek 2022 őszére készülhetnek el. Azt viszont, hogy milyen tartalommal rendeljük meg az engedélyezési terveket, még el kell döntenünk, ezért kértem a fórumon a főépítészeket, önkormányzati vezetőket, a Budapesti Közlekedési Központ, a BKV, a Budapest Közút és a MÁV munkatársait, hogy minél gyorsabban folytassuk a munkát, és alakítsuk ki a továbbtervezés pontos műszaki tartalmát.”
A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia célkitűzései szerint Rákosrendező új közlekedési átszállópont lehet a jövőben a váci, veresegyházi, esztergomi vonatok és az itt közlekedő villamosok, trolibuszok és esetleg a jövőben a kisföldalatti között, így mindenképpen olyan hidat érdemes tervezni, amely az új vasúti vágányképhez is illeszkedik – hangsúlyozta Vitézy Dávid. „Itt naponta körülbelül harmincezres gyalogos- és átszállóforgalom lehet a jövőben, figyelembe véve az itt áthaladó és tervezett elővárosi vonatforgalmat, a villamos-, autóbusz-, troli- és metrócsatlakozást” – közölte.
Fotók: Facebook/Vitézy Dávid