Elkészültek a Rákosrendező fölött híd és kapcsolódó úthálózatát tartalmazó tanulmánytervek, ebből az alkalomból december 10-én tervismertető fórumot tartott a Budapest Fejlesztési Központ. A beruházás előkészítésének a Városliget autómentesítésének szándéka adott apropót, de az új híd az Angyalföld és Zugló közötti villamosos, trolibuszos, közúti, kerékpáros és gyalogos kapcsolatok, a vasúti átszállópont miatt is kiemelt jelentőségű – közölte közösségi oldalán Vitézy Dávid.
 

 

A Budapest Fejlesztési Központ a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa kezdeményezésére, a kormány döntése és finanszírozása alapján végzi az előkészítést Fürjes Balázs államtitkár felügyeletével. A BFK megbízására a hidat és térségét tervező Speciálterv Építőmérnöki Kft. és a Mexikói úti P+R-t tervező KÖZTI vezetőivel közösen tartottak tervbemutatót Angyalföld, Zugló és a Fővárosi Önkormányzat vezetői számára. Az egyeztetésen részt vett a BFK, a MÁV és a tervezők képviselői mellett a Főváros részéről Erő Zoltán főépítész, a BKK – Budapesti Közlekedési Központ, a BKV Zrt. és a Budapest Közút szakemberei, Horváth Csaba, Zugló polgármestere és a kerület főépítésze, Borbély Ádám zuglói önkormányzati képviselő, illetve Csiga Gergely, a XIII. kerület alpolgármestere és a kerület főépítésze is.

 

„A projekt legfontosabb része a Rákosrendező vasútállomás feletti híd, illetve a nagy kapacitású parkolóházak megépítése a Mexikói úti metróvégállomásnál, ugyanakkor kiemelt cél a környezetrendezés, a közlekedési módváltás elősegítése, továbbá a vasút és a sztrádabevezető területelválasztó hatásának a megszüntetése. Jelenleg Angyalföld és Zugló között a Hungária körúti felüljárón és az 1-es villamoson kívül nincs értékelhető közlekedési kapcsolat, így új átkelést tervezünk Pest két legnépesebb kerülete között új villamos-, és trolibuszvonalakkal számolva, a közúti és kerékpáros lehetőségek fejlesztése mellett. A projektnek fontos célja, hogy a Városligetből az M3-as forgalmát kivigyék, de ne olyan formában, hogy ezt a forgalmat az új Szegedi úti felüljáróra vezessék, ez leginkább azt a célt szolgálná, hogy a két kerület közötti közlekedési kapcsolatokat javítsa, és ezzel hozzon létre új, a Városliget autómentesítését lehetővé tevő közúti kapacitásokat a Hungária körgyűrűn” – írta bejegyzésében a BFK vezérigazgatója. Vitézy hozzátette: „a Szegedi út vonalától némileg északra elhúzva egy új ívhíd építését javasoljuk, közbenső letámasztás nélkül, hogy az a jövőbeni és a mai vasúti vágányképhez is igazodjon, és a jövőbeni Rákosrendező vasútállomást ehhez tudjuk csatlakoztatni. Az önkormányzatokkal januárig egyeztetünk, ezt követően lakossági online fórumot is tartunk, ahol mindenki megismerheti majd a tervek részleteit, az önkormányzatok visszajelzéseit beépítve. A kormány döntött arról, hogy finanszírozza következő lépésben a végleges engedélyezési tervek elkészítését, ezek 2022 őszére készülhetnek el. Azt viszont, hogy milyen tartalommal rendeljük meg az engedélyezési terveket, még el kell döntenünk, ezért kértem a fórumon a főépítészeket, önkormányzati vezetőket, a Budapesti Közlekedési Központ, a BKV, a Budapest Közút és a MÁV munkatársait, hogy minél gyorsabban folytassuk a munkát, és alakítsuk ki a továbbtervezés pontos műszaki tartalmát.”

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia célkitűzései szerint Rákosrendező új közlekedési átszállópont lehet a jövőben a váci, veresegyházi, esztergomi vonatok és az itt közlekedő villamosok, trolibuszok és esetleg a jövőben a kisföldalatti között, így mindenképpen olyan hidat érdemes tervezni, amely az új vasúti vágányképhez is illeszkedik – hangsúlyozta Vitézy Dávid. „Itt naponta körülbelül harmincezres gyalogos- és átszállóforgalom lehet a jövőben, figyelembe véve az itt áthaladó és tervezett elővárosi vonatforgalmat, a villamos-, autóbusz-, troli- és metrócsatlakozást” – közölte.

 

Fotók: Facebook/Vitézy Dávid