21° C
Ma 2023. szeptember 25., hétfő, Eufrozina és Kende napja van.
21° C
Ma 2023. szeptember 25., hétfő, Eufrozina és Kende napja van.
Csaknem 80 ezer zöld rendszámos jármű közlekedik Magyarországon

Csaknem 80 ezer zöld rendszámos jármű közlekedik Magyarországon

Magyarországon már csaknem 80 ezer zöld rendszámos jármű közlekedik, amelyek a teljes gépjárműállomány kevesebb mint 2 százalékát adják, a forgalomban viszont a környezetkímélő járművek felülreprezentáltak – közölte a Magyar Elektromobilitás Egyesület (Elmob)...

Elkészültek a Népliget vasútállomás engedélyezési tervei

nov 13, 2021 | praxis

A Déli Körvasút legkeletibb állomása épül föl a Népliget mellett, itt lehet majd átszállni a 3-as metróra. A Déli Körvasút fejlesztése részeként készülő három új vasútállomás egyike a Népliget sarkában lesz. Nemrég elkészültek az engedélyezési tervek, amelyek a jogerős építési engedély megszerzéséhez szükségesek. Az új állomás részben az 1-es vasútvonal Üllői út felett áthaladó vasúti hídján épül majd.
 

 

Jelenleg hat vasúti vágány található itt, ugyanennyi is marad, viszont a megálló létesítéséhez szükség lesz a vasúti híd szélesítésére. Két középperon épül, vagyis négy vágányon állhatnak meg a személyszállító vonatok, két vágány pedig elkerülőként, illetve a tehervonatok közlekedésére szolgál majd. A Déli Körvasút a NIF Zrt. és a Budapest Fejlesztési Központ együttműködésében valósul meg, a Népliget állomás terveit a Főmterv Zrt. mellett a Paragram Stúdió és a Sporaarchitects építészirodák tervezik.

 

A Népliget vasútállomás az egyik legfontosabb átszállópont lesz a Déli Körvasúton közlekedő elővárosi vonatok utasai számára, akár a dél-budai, akár a kelet-pesti agglomeráció, akár valamelyik Budapesti megálló irányából érkeznek, itt lehet ugyanis elérni az M3-as metró Ecseri út állomását. A vasútállomás északkeleti végénél új, részben fedett átjáró épül a metrómegállóig. Szintén innen lesz megközelíthető a 3-as villamos, és megállót kapnak itt a helyi buszok is. Ez a kapcsolat kiszolgálja a Bihari utcai és a József Attila lakótelepeket is. A sétány folytatása a vasút túloldalán egyben a Népliget új, déli kapuja is lesz, hiszen az átjáró közvetlen kapcsolatot teremt a Räde Károly sétánnyal. Ugyanakkor a peronok másik, délnyugati végén is lesz lejárat, erre lehet eljutni majd a József Attila-lakótelepre, az új sportcsarnokhoz és a Népliget buszpályaudvarhoz.

A Déli Körvasút új megállójánál elővárosi és zónázó vonatok is megállnak majd az elképzelések szerint, illetve a belgrádi vonalról érkező távolsági vonatok számára is lesz itt metrókapcsolat. A G43-as gyorsított elővárosi vonat mellett, amely jelenleg Kőbánya-Kispest és Székesfehérvár között közlekedik, több új átlós vonatról is át lehet majd szállni a metróra, villamosra és autóbuszra. Így a tervek szerint megállnak itt a Tatabánya–Biatorbágy–Budaörs, a Székesfehérvár–Érd és a Pusztaszabolcs–Érd felől jövő különböző vonatok, amelyek innen közlekednek tovább részben Kőbánya-Kispest és majd a jövőben a repülőtér felé, részben az Élessarkon át Kőbánya felé.

Az engedélyezési tervek elkészülte után kezdődik a közbeszerzés az állomás megépítésére, várhatóan 2022 elején, a Déli Körvasút program részeként.

 

Forrás: BFK, látványtervek: Sporaarchitects

Csaknem 80 ezer zöld rendszámos jármű közlekedik Magyarországon

Csaknem 80 ezer zöld rendszámos jármű közlekedik Magyarországon

Magyarországon már csaknem 80 ezer zöld rendszámos jármű közlekedik, amelyek a teljes gépjárműállomány kevesebb mint 2 százalékát adják, a forgalomban viszont a környezetkímélő járművek felülreprezentáltak – közölte a Magyar Elektromobilitás Egyesület (Elmob)...