18° C
Ma 2024. június 13., csütörtök, Antal és Anett napja van.
18° C
Ma 2024. június 13., csütörtök, Antal és Anett napja van.
Újragondolt belső tér a jövő önvezető autóiban

Újragondolt belső tér a jövő önvezető autóiban

Filmnézés, játék vagy épp munka: az automatizált járművek jövőbeni használóinak egyértelmű elképzelései vannak arról, hogyan töltenék el az úticéljuk eléréséig rendelkezésre álló időt. Ezek az igények a belső tér teljes körű újratervezését, valamint olyan komfortos...

ÉVOSZ: a termelés csökkenésére készül az építőipar

ÉVOSZ: a termelés csökkenésére készül az építőipar

A rendelésállományt és a cégek várakozásait figyelembe véve az építőipar továbbra is a termelés csökkenésére készül – közölte az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) június 12-én.   A szervezet szerint minden alágazatban a fizetőképes kereslet...

Így lesz a világ képeiből önvezető autó

Így lesz a világ képeiből önvezető autó

A BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar (BME VIK) Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszék vállalati partnerekkel közösen alapított ösztöndíjprogramjának rendezvényén Kiss András Károly, a Continental Product Ownere és AI Data Engineerje a nagy mennyiségű...

Korlátozzák a felépíthető felhőkarcolók magasságát

okt 27, 2021 | kitekintő

Korlátozzák Kínában a felépíthető felhőkarcolók magasságát az indokolatlanul hivalkodó méretű toronyházak elszaporodásának megfékezése érdekében.
 

 

A kínai építészeti, valamint vidék-és városfejlesztési minisztérium hivatalos oldalán kedden közzétett, október 22-ei dátumozású közlemény szerint a kevesebb, mint 3 milliós lakosú városokban külön engedély nélkül nem építhetnek 150 méternél magasabb toronyházakat. A 3 milliónál több lakost számláló városok számára pedig az épületek magasságának felső határát 250 méterben szabták meg. A közleményben a minisztérium leszögezi: bár a szupermagas toronyházak a hatékonyabb földterület-kihasználtság előnyével kecsegtetnek, továbbá hozzájárulnak az építési technológiák fejlődéséhez, valamint a városok gazdasági és társadalmi előrehaladásához, az utóbbi időben egyes kínai városokban a valós igény felmérése nélkül, hivalkodás és vetélkedés céljából építettek egyedi megjelenésű és különösen magas felhőkarcolókat. Az ilyen jellegű építkezések – teszik hozzá – növelik az építési költségeket és az energiafogyasztás mértékét, ráadásul nehezítik a biztonság szavatolását is. A minisztérium egyúttal a már létező szupermagas felhőkarcolók átfogó – egyebek mellett statikai, energiaellátási és földrengés-biztonsági – ellenőrzését is előírta a helyi kormányzatok számára.

Kínában több, a világ legmagasabb épületei közé tartozó felhőkarcoló található. Az ország legmagasabb épülete a 632 méter magas Sanghaj Torony, amelyet a dél-kínai Sencsenben található, 599,2 méter magas Ping An Pénzügyi Központ épülete követ. Júliusban már kiadtak egy szabályozást, amely szerint az országban nem építhető 500 méternél magasabb felhőkarcoló. A szabályozás röviddel azt követően látott napvilágot, hogy a dél-kínai Sencsenben található, 356 méter magas SEG Plázát májusban ki kellett üríteni, miután inogni kezdett. A Sencsen ötödik legmagasabb épületének számító toronyházat végül szeptemberben nyitották meg újra, miután eltávolították a tetején található, több mint 50 méter hosszú rudat. Az esetet követő vizsgálatok ugyanis azt állapították meg, hogy az épület ingását az erős szélben kilengő rúd okozta. (MTI)

 

Újragondolt belső tér a jövő önvezető autóiban

Újragondolt belső tér a jövő önvezető autóiban

Filmnézés, játék vagy épp munka: az automatizált járművek jövőbeni használóinak egyértelmű elképzelései vannak arról, hogyan töltenék el az úticéljuk eléréséig rendelkezésre álló időt. Ezek az igények a belső tér teljes körű újratervezését, valamint olyan komfortos...

ÉVOSZ: a termelés csökkenésére készül az építőipar

ÉVOSZ: a termelés csökkenésére készül az építőipar

A rendelésállományt és a cégek várakozásait figyelembe véve az építőipar továbbra is a termelés csökkenésére készül – közölte az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) június 12-én.   A szervezet szerint minden alágazatban a fizetőképes kereslet...

Így lesz a világ képeiből önvezető autó

Így lesz a világ képeiből önvezető autó

A BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar (BME VIK) Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszék vállalati partnerekkel közösen alapított ösztöndíjprogramjának rendezvényén Kiss András Károly, a Continental Product Ownere és AI Data Engineerje a nagy mennyiségű...