19° C
Ma 2023. június 08., csütörtök, Medárd napja van.
19° C
Ma 2023. június 08., csütörtök, Medárd napja van.
Gátat szabnak a külterületek belterületbe vonásának

Gátat szabnak a külterületek belterületbe vonásának

Gátat szab a kormány a jövőben a külterületek belterületbe vonásának, különösen a balatoni térségben – mondta az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) építészeti államtitkára június 8-án Balatonfüreden a Portfolio Balaton Business Forum 2023 rendezvényen.  ...

Nagy árat fizet az építőipar az utómunkákért

Nagy árat fizet az építőipar az utómunkákért

11 százalék. Az eredeti tervekhez képest átlagosan ekkora pluszköltséget jelent az ágazat szereplőinek az utómunkák elvégzése. Az építőipari szoftverét a magyar piacon is forgalmazó, bécsi székhelyű PlanRadar 15 európai országban* – köztük Magyarországon –, összesen...

Megkezdődött a Siófokot elkerülő út tervezése

szept 22, 2021 | praxis

Siófok nyári időszakban megnövekedett forgalmának csökkentése érdekében megkezdődött a várost elkerülő új nyomvonalú út tervezésének első üteme. A tervezéssel kapcsolatban Siófokon tartott sajtótájékoztatót Witzmann Mihály, a térség országgyűlési képviselője, dr. Lengyel Róbert, Siófok polgármestere, valamint Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója.
 

 

A NIF Zrt. megkötötte a szerződést a közbeszerzési eljáráson nyertes Főmterv Zrt. és Roden Mérnöki Iroda Kft. alkotta konzorciummal.

Az egy éves tervezési feladat során tanulmánytervet és előzetes környezetvédelmi vizsgálatot készítenek, kijelölik a megépítendő út nyomvonalát, valamint kidolgozzák a kapcsolódó gyalogos- és kerékpáros közlekedés nyomvonalvezetését is, a szükséges létesítményekkel együtt.

A fejlesztés megvalósulása esetén egy 3,5 km-es, 2×1 sávos, új nyomvonalon vezetett út mellett, egy új Sió híd, egy különszintű vasúti átvezetés a Kaposvár – Siófok vasútvonal felett és egy kb. 3,5 km hosszan vezetett gyalog- és kerékpárút készülne el.

A tervek szerint az új elkerülő út kiinduló csomópontja a 65. számú főút Szekszárd – Tamási – Siófok másodrendű főút 82+700 km szelvényben lévő körforgalom, az ún. Jysk körforgalmi csomópont negyedik ága lenne, míg a végcsomópont a 6401 j. Enying – Siófok összekötő úton kerülne kijelölésre. A csomópontok helyének és kialakításának vizsgálata szintén a tervezési feladat során válik majd véglegessé.

 

A fentiek eredményeként a 7. sz. főút forgalma csökkenne és lehetőség nyílna az M7 autópályától délre eső területek bekapcsolására Siófok közlekedésébe.

A siófoki elkerülő út megépítése egy rég várt, óriási lehetőség, amely új lendületet adhat a város fejlődésének – osztotta meg gondolatait Witzmann Mihály, a térség országgyűlési képviselője. A képviselő kitért arra is, hogy a beruházás már 2014-ben elindulhatott volna, ugyanis a tervek készen álltak és a szükséges állami támogatás is rendelkezésre állt. Azonban az akkor jóváhagyott nyomvonal az érintett utcák lakóinak tiltakozását váltotta ki. Végül a beruházás nem kezdődött el. A fejlesztés jelentőségét ismerve, az elmúlt időszakban számos tárgyalást folytattam az ügyben, és most már biztosan mondhatom: sikerült ismét napirendre venni és elindítani a projektet. A támogató kormánydöntés megszületett, az előkészítő munkákhoz szükséges anyagi fedezet pedig megérkezett a NIF Zrt.-hez. Bízom benne, hogy ez a beruházás nagy előrelépés lesz Siófok, a siófokiak és az erre közlekedők számára. Reményeim szerint az elkerülő út hatékonyan hozzájárul a városon áthaladó személy- és teherforgalom csökkentéséhez, és segíteni fogja a helyi úthálózat tehermentesítését” – tette hozzá Witzmann Mihály.

Dr. Lengyel Róbert, Siófok polgármestere arról számolt be, hogy a nyári idegenforgalmi szezonban a 65. sz. főút bevezető szakasza túlterhelt. „A Siófokhoz tartozó, hétezer lakosú Balatonkilitiről bejárók jelentős része igénybe tudná venni az elkerülő utat, és a belváros is tehermentesülne azáltal, hogy a délről érkezők is az elkerülő úton keresztül juthatnának el, elsősorban Budapest irányába, de a 65. sz. főútról az M7-esre tartók is ezt a szakaszt használhatnák” – tette hozzá. A polgármester hangsúlyozta, hogy Siófok egy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy jelentősen enyhüljön a városon átmenő forgalom.

Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója elmondta: A tervezőnek olyan nyomvonalváltozatokat kell vizsgálnia, melyek megvalósulásuk esetén hozzájárulnak a városon áthaladó személy- és teherforgalom csökkentéséhez, valamint segítik a helyi úthálózat tehermentesítését. A tervezőnek feladata a Siófokot elkerülő út hálózati szerepének meghatározása, továbbá annak a vizsgálata is, hogy az Országos Vízügyi Igazgatóság megbízásából a Sió csatornán jelenleg építés alatt álló duzzasztómű alkalmas lehet-e az építendő út hídjának fogadására gyalog- és kerékpárút átvezetéssel együtt. A vezérigazgató kiemelte: „Ezt követően külön közbeszerzési eljárás keretében folytatódhat tovább a tervezés, amely az engedélyezési- és kiviteli tervek elkészítésére és az építési engedély megszerzésére vonatkozik.”

A beruházás a Kiemelt Társadalmi Igényeken alapuló közútfejlesztési (TIK) program keretében, hazai forrásból valósul meg.

 

Forrás: NIF

Gátat szabnak a külterületek belterületbe vonásának

Gátat szabnak a külterületek belterületbe vonásának

Gátat szab a kormány a jövőben a külterületek belterületbe vonásának, különösen a balatoni térségben – mondta az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) építészeti államtitkára június 8-án Balatonfüreden a Portfolio Balaton Business Forum 2023 rendezvényen.  ...

Nagy árat fizet az építőipar az utómunkákért

Nagy árat fizet az építőipar az utómunkákért

11 százalék. Az eredeti tervekhez képest átlagosan ekkora pluszköltséget jelent az ágazat szereplőinek az utómunkák elvégzése. Az építőipari szoftverét a magyar piacon is forgalmazó, bécsi székhelyű PlanRadar 15 európai országban* – köztük Magyarországon –, összesen...