Az előzetes modellezések azt mutatják, hogy a megálló napi forgalma el fogja érni a tízezer embert, vagyis Zugló jelentőségéhez lesz mérhető ezen a fontos elővárosi folyosón, főleg az 1-es villamossal való kapcsolat miatt. A Rákosnál szétágazó hatvani, 80a jelű és újszászi, 120a jelű vonal együttesen 42 ezer ingázót szolgál ki. Régi terv, hogy a Hungária körút keresztezésénél létesüljön új megálló a vonatoknak, hisz ma Kőbánya felsőtől a Keleti pályaudvarig nem állnak meg a szerelvények.
Vitézy Dávid szerint az új megállót garantáltan igényesen építik majd meg. Három vágányhoz három peron készül, ami azért is szükséges, mert az ívben fekvő vágányok más-más magasságban futnak. A megálló teljesen akadálymentes lesz, a peronokról öt lift is visz majd az észak-déli aluljáróba a lépcsők mellett. Az aluljáró falán a tervek szerint egy műalkotás is helyet kap – közölte a főigazgató. Hozzáfűzte: kerékpártárolókat is kitesznek, a tervek szerint százhúsz bringát hagyományos, harmincat zárható tárolókban lehet majd lerakni.