A korábban frankfurti autószalonnak is nevezett IAA tavaly a koronavírus-világjárvány miatt elmaradt, és idén rendezték meg először Münchenben. A kiállítás témája az autózás helyett a szélesebb értelemben vett mobilitás, „társadalmunk egyik legfontosabb ügye” – emelte ki Hildegard Müller, a német autóipari vállalkozások érdekképviseletének (Verband der Automobilindustrie – VDA) vezetője. Mint mondta, az emberek világszerte jobb megoldásokat keresnek mobilitási igényeik kielégítésére, a vállalatok pedig az új igényekre építve számos újítást fejlesztettek ki. Ezek bemutatására kínál lehetőséget az IAA.
A vasárnapig tartó szakmai vásáron több mint hatszáz kiállító vesz részt, autógyártók mellett kerékpárgyártók, informatikai vállalkozások, távközlési vállalatok és feltörekvő technológiai vállalkozások – startup cégek – is. Az ágazat szemléletmódjának átalakulását, a környezeti és éghajlati fenntarthatóság szerepének erősödését jelzi a többi között, hogy az egyik leghíresebb német autógyártó bemutat egy kísérleti modellt, amely kizárólag újrahasznosított anyagokból áll. (MTI)