A világszínvonalú technológia, amelyet a társaság augusztus 31-i szakmai napján mutattak be, kilenc fős személyzet közreműködésével egy 10-12 órás műszak alatt több mint ezer méternyi vágány lefektetésére alkalmas.
A GYSEV 3,2 milliárd forintos beruházással 2022 közepéig újítja fel a Kőszeg-Szombathely vasútvonalat, melynek fejlesztése a felújítással nem ér véget, hiszen a vasúttársaság még az idén kiírja a közbeszerzést a vonal villamosításának tervezésére. Homlok Zsolt vezérigazgató kiemelte: vasi kötődésű cégként megtiszteltetés a számukra, hogy a Kőszeg-Szombathely vasútvonal felújításán dolgozhatnak és éppen ott mutathatják be „nagyvasúton” először az alkalmazott technológiát. „Szakemberként elhivatott vagyok vasúti infrastruktúra fejlesztése iránt, így tulajdonosként is fontosnak tartom a vállalati technológia fejlesztését. Olyan technológiát emeltünk be a mindennapi munkába, ami nem csak kiváltja, vagy jelentősen csökkenti a fizikai munkavégzést, de ezáltal hatékonyabbá, gyorsabbá is teszi a vasúti pálya építését, felújítását” – mondta. Szólt arról is, hogy az építési, felújítási munkálatok jelenleg teljes vágányzár mellett zajlanak, ígérete szerint ezekkel szeptember végére elkészülnek.
Básthy Béla, Kőszeg polgármestere úgy fogalmazott, a kisváros életét hosszú távon meghatározó fejlesztések zajlanak Kőszegen, hiszen előkészítés alatt áll az M87-es gyorsforgalmi út építése, fontos műemlékek újultak meg, és egy egyetemi intézet is létesül. (MTI)