30° C
Ma 2024. július 24., szerda, Kinga és Kincső napja van.
30° C
Ma 2024. július 24., szerda, Kinga és Kincső napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Világörökségi hatástanulmány készül a Gellért-hegyi siklóhoz

aug 26, 2021 | praxis

Az UNESCO előírásainak megfelelő, komplex világörökségi hatásvizsgálat készül a Gellért-hegyi sikló tervezéséhez kapcsolódóan – közölte a Gellérthegyi SIKLÓ Kft. augusztus 26-án.
 

 

A beruházás megvalósítására létrehozott projektcég közleménye szerint a társaság az előkészületek részeként egy komplex világörökségi hatásvizsgálatot készíttet azzal a céllal, hogy a fejlesztés a világörökségi szempontoknak is minden tekintetben megfeleljen. Közölték azt is, néhány hónapon belül elkezdődhet a Gellért-hegyi sikló építése. A sikló bejárata a Tabán területén, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból fog nyílni, a sikló az Orom utcáig, mintegy 100 méteres szakaszon, a föld alatt fog közlekedni. Innen már egy 3-4 méter magas hídszerkezeten, a felszín felett megy tovább egészen a Citadella sétányhoz csatlakozó felső állomásig. „A beruházás építési engedéllyel rendelkezik, és folyamatban van egy, a módosuló műszaki tartalom miatt szükséges új engedélyezési tervdokumentáció készítése is” – írták. A módosítás elsődleges oka, hogy az illetékes kerületi önkormányzat ellenzi a korábban a hatóságok által kért buszparkoló megépítését az alsó állomásnál – közölte a társaság, hozzátéve, hogy ennek eredményeképp nagyobb zöldfelület és kevesebb fakivágás mellett épülhet meg az alsó állomás környezete, a jelenlegi terepszint fölé pedig nem fog épülni semmi.

A beruházás előkészítésének megkezdése óta eltelt majd másfél évtized megkívánja a felső állomás épülete terveinek frissítését is. Az alapvető változás, hogy a sikló kabinjai nem a Citadella sétány szintjére, hanem egy szinttel lejjebb, egy támfal-építménybe érkeznek majd. A sikló megépítése azt is lehetővé teszi, hogy a városrész közúti forgalmát rendkívül módon terhelő turistabuszokat kitiltsák a környező utakról. A tervek szerint a sikló kabinjai egyszerre 50 utas szállítására lesznek alkalmasak, kevesebb mint másfél perces menetidővel. Így a sikló óránként 1200 ember feljuttatását teheti majd lehetővé a Gellért-hegy tetejére – áll a közleményben.

A projektcég kitért arra is, hogy 94 fa kivágására kértek újból engedélyt. A kijelölt fák több mint harmadát pusztán az egészségi állapotuk miatt is ki kell vágni – tették hozzá. A társaság közölte, a növények pótlására mintegy 900 előnevelt fát ültetnek majd kijelölt területekre. (MTI)

 

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...