8° C
Ma 2024. december 02., hétfő, Melinda és Vivien napja van.
8° C
Ma 2024. december 02., hétfő, Melinda és Vivien napja van.
Egymillió fajt fenyeget a kihalás veszélye

Egymillió fajt fenyeget a kihalás veszélye

A klímaváltozás a jég visszahúzódása, illetve a gleccserek fogyatkozása révén is szembetűnő – szögezte le a geológus szakma véleményére hivatkozva Áder János volt államfő, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke Kék bolygó című podcastjának december...

Decemberi mérnök-kalauz

Decemberi mérnök-kalauz

Technikatörténeti érdekességek, programok, műszaki- és mérnöki évfordulók 2024 decemberében.   Mérnök-kamarai szakmai továbbképzések Az év utolsó napjához közeledve a kötelező szakmai továbbképzések teljesíthetősége érdekében a Magyar Mérnöki Kamara egyes szakmai...

Megérkeztek Csepelről az első új pályaelemek a Lánchídhoz

júl 28, 2021 | praxis

Kiszállították az új acélszerkezet első két tábláját, amelyek egyenként csaknem olyan hosszúak, mint egy városi szóló autóbusz. A hatalmas elemeket hamarosan a Lánchíd közepébe építik be.
 

 

Az új acél pályatáblákat Csepelen gyártották, és július 28-án hajnalban közúton, különleges útvonalengedéllyel érkeztek meg a Lánchídhoz. A helyszínre szállított elemeket üzemi körülmények között már ellátták az alapozó festékréteggel, a beépítésük után pedig még két réteget visznek fel rájuk.

Az acélszerkezet első két kiszállított táblája egyenként csaknem 11 méter hosszú és 3,5 méter széles. A mintegy 8 tonna tömegű elemeket a híd közepébe építik be, arra a részre, ahonnan a híd „felszeletelésével” a bontási munkák is indultak. Az első acél pályatáblák várhatóan már augusztusban a helyükre kerülnek. Az elemeket az építkezést kiszolgáló, különleges sínrendszeren közlekedő bakdaruk mozgatják majd a hídon, amelyeket kifejezetten a Lánchíd adottságaihoz illeszkedően terveztek, és egyedileg gyártottak a felújításhoz.

Az elöregedett vasbetonpályát váltó, trapézbordákkal merevített – úgynevezett ortotróp – acélszerkezet jelentősen könnyebb az elődjénél, ezért jobban kombinálható a régi hídszerkezettel. A híd felújításához csaknem száz acél pályatáblára van szükség. Ezek beépítése ütemezetten követi a bontást és a Lánchíd megmaradó acélszerkezeteinek javítási, illetve korrózióvédelmi munkáit.

 

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ

 

Egymillió fajt fenyeget a kihalás veszélye

Egymillió fajt fenyeget a kihalás veszélye

A klímaváltozás a jég visszahúzódása, illetve a gleccserek fogyatkozása révén is szembetűnő – szögezte le a geológus szakma véleményére hivatkozva Áder János volt államfő, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke Kék bolygó című podcastjának december...

Decemberi mérnök-kalauz

Decemberi mérnök-kalauz

Technikatörténeti érdekességek, programok, műszaki- és mérnöki évfordulók 2024 decemberében.   Mérnök-kamarai szakmai továbbképzések Az év utolsó napjához közeledve a kötelező szakmai továbbképzések teljesíthetősége érdekében a Magyar Mérnöki Kamara egyes szakmai...