17° C
Ma 2025. március 21., péntek, Benedek napja van.
17° C
Ma 2025. március 21., péntek, Benedek napja van.
Az Audi 7500 munkahelyet szüntet meg

Az Audi 7500 munkahelyet szüntet meg

Egy nappal a 7500 alkalmazott elbocsátásának kellemetlen bejelentése után az Audi bemutatta 2024-es üzleti számait, és közzétett egy 2025-re vonatkozó prognózist. Az Audi autógyártó március 17-én megállapodást kötött az üzemi tanáccsal az átfogó költségcsökkentő...

A budapestiek zöldebb és élhetőbb Nagykörutat szeretnének

A budapestiek zöldebb és élhetőbb Nagykörutat szeretnének

Véget ért a Nagykörút újjászületéséhez kapcsolódó társadalmi egyeztetés: az érdeklődő érintettek kérdőív kitöltésével, az utcafórumokon, valamint a közösségi tervezési eseményeken (Agórákon) is elmondhatták véleményüket a beruházásról a BKK-nak. A folyamat célja az...

Már gyártják a Lánchíd új acél-pályaszerkezetét

júl 22, 2021 | praxis

A régi vasbeton helyett acél pályalemezek kerülnek ​a felújítás során a Lánchídra. A csaknem 100 új acéltábla darabonként mintegy 6 tonnát nyom, a megújult híd összességében mégis könnyebb lesz.
 

 

Múlt héten elkezdődött a Lánchíd pályaszerkezetének bontása, amely jelenleg is tart. Az elöregedett vasbeton pályalemezt felszeletelik és darabonként elszállítják. Mindeközben már legyártották a híd új acél-pályaszerkezetének első elemeit is Csepelen.

 

Az elöregedett vasbeton-pályaszerkezet helyére kerülő, úgynevezett ortotróp acéllemezek jelentősen könnyebbek elődjeiknél. Ennek köszönhetően csökken a híd súlya, ráadásul az acél jobban kombinálható a történelmi Lánchíd megmaradó elemeivel is. Összesen 94 db ilyen ortotróp acél pályalemez készül. Egy átlagos pályatábla súlya mintegy 6 tonna, mérete pedig 3,4 x 7,3 méter, bár a tervek szerint készülnek még ezeknél is nagyobb egységek. Miután üzemi körülmények között ellátják őket egy réteg korrózióvédelmi bevonattal, az első új acélelemek a tervek szerint már a következő hetekben megérkeznek a Lánchídhoz.

Az új acél-pályatáblák beépítése elcsúsztatva követi majd a bontást és a Lánchíd megmaradó acélszerkezeteinek javítási és korrózióvédelmi munkáit. Az új pályaszerkezet elemeit közúton, különleges útvonalengedéllyel fogják a helyszínre szállítani.

Az Audi 7500 munkahelyet szüntet meg

Az Audi 7500 munkahelyet szüntet meg

Egy nappal a 7500 alkalmazott elbocsátásának kellemetlen bejelentése után az Audi bemutatta 2024-es üzleti számait, és közzétett egy 2025-re vonatkozó prognózist. Az Audi autógyártó március 17-én megállapodást kötött az üzemi tanáccsal az átfogó költségcsökkentő...

A budapestiek zöldebb és élhetőbb Nagykörutat szeretnének

A budapestiek zöldebb és élhetőbb Nagykörutat szeretnének

Véget ért a Nagykörút újjászületéséhez kapcsolódó társadalmi egyeztetés: az érdeklődő érintettek kérdőív kitöltésével, az utcafórumokon, valamint a közösségi tervezési eseményeken (Agórákon) is elmondhatták véleményüket a beruházásról a BKK-nak. A folyamat célja az...