31° C
Ma 2024. július 24., szerda, Kinga és Kincső napja van.
31° C
Ma 2024. július 24., szerda, Kinga és Kincső napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Újbuda zöldfolyosója

júl 21, 2021 | országjáró

Újbuda zöldfolyosója közösségi tervezéssel készül – a Budapest Fejlesztési Központ és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Újbuda Önkormányzatával együttműködésben a helyi lakosok és érdeklődők bevonásával készíti el a Déli Körvasút beruházáshoz kapcsolódó Újbudai Zöldfolyosó terveit – írja július 21-i Facebook posztjában a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, Vitézy Dávid.
 

 

A tervezési terület a Hamzsabégi út Budaörsi út felőli végétől egészen a Dunáig tart. A Déli Körvasút az elmúlt évtizedek legnagyobb budapesti vasútfejlesztési beruházása, mely új kapacitást teremt a vonatok sűrítésére és új megállókkal kapcsolja be Budapest három pontján a vasutat a város vérkeringésébe. Részletek a www.delikorvasut.hu weboldalon olvashatók a beruházásról – jelezte Vitézy. A most induló, a vasút környezetének megújítására induló tervezés keretében olyan kérdésekre keresik a választ, mint: hogyan alakítsák élhető közterekké a környék forgalmas csomópontjait?; hogyan tegyék biztonságossá a közlekedést a gyalogosok és kerékpárosok számára?; hogyan változzon a Sárbogárdi út és a Dombóvári út kialakítása?; hogyan újuljon meg a Hamzsabégi park?; milyen funkciót kapjon a leendő Nádorkert vasúti megálló környéke?

 

Mi is az a közösségi tervezés? A közösségi tervezés módszertana segítségével az érintettek közvetlenül a tervezőkkel léphetnek kapcsolatba, akikkel egy vezetett folyamat keretében, közösen alakítják ki a végső terveket. A folyamat során a tervező alkalomról alkalomra építi be a tervekbe a közösség döntéseit, majd bemutatja azt a résztvevők számára. A megbeszélések végére kialakult tervváltozat képezi a továbbtervezés alapját. Tehát aki komolyan részese akar lenni a folyamatnak, annak célszerű az összes, jelen esetben mind az öt alkalomra elmennie július 29-től szeptember 8-ig. Ehhez előzetes regisztrációra van szükség. A dátumok és a regisztrációs lehetőség az alábbi oldalon érhető el:  https://delikorvasut.hu/reszveteliseg/

Miért kell fejleszteni a Déli Körvasutat? Az elővárosi vasút az egyetlen közlekedési eszköz, amely megoldást kínál az agglomeráció és a főváros közlekedési problémáira, azzal, hogy a robbanászerűen növekvő népességű elővárosokból zömmel autóval ingázók gyors, sűrűn járó, a városi metróhoz hasonló szolgáltatást nyújtó összeköttetést kapnak. Ez a záloga annak, hogy a Budapestre minden nap zúduló, dugókat okozó, parkolóhelyet foglaló, levegőszennyező autóáradat mérséklődhessen. A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában (https://budapestvasut2040.hu/) felvázolt program szerint az elővárosi vonatok számának növeléséhez a belső összekötő elemek bővítésére van szükség, ezen fejlesztések közül az első a Déli Körvasút harmadik, néhol negyedik vágányának megépítése – írta a BFK vezérigazgatója. A Kelenföld és Ferencváros közötti, Dunán átvezető szakasz kapacitásbővítése teszi lehetővé, hogy az elővárosi vonatok egy-egy irányba ne 30, hanem 6–8 percenként kövessék egymást. Új megállók is készülnek (Budán egy, a Kopaszi-gátnál Nádorkert, Pesten pedig kettő, a Közvágóhídnál, illetve a Népligetnél), hogy kiszolgálják környezetüket, illetve hogy át lehessen szállni a városi közlekedés vonalaira.

 

Forrás: Vitézy Dávid, Facebook

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...