20° C
Ma 2024. június 13., csütörtök, Antal és Anett napja van.
20° C
Ma 2024. június 13., csütörtök, Antal és Anett napja van.
Újragondolt belső tér a jövő önvezető autóiban

Újragondolt belső tér a jövő önvezető autóiban

Filmnézés, játék vagy épp munka: az automatizált járművek jövőbeni használóinak egyértelmű elképzelései vannak arról, hogyan töltenék el az úticéljuk eléréséig rendelkezésre álló időt. Ezek az igények a belső tér teljes körű újratervezését, valamint olyan komfortos...

ÉVOSZ: a termelés csökkenésére készül az építőipar

ÉVOSZ: a termelés csökkenésére készül az építőipar

A rendelésállományt és a cégek várakozásait figyelembe véve az építőipar továbbra is a termelés csökkenésére készül – közölte az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) június 12-én.   A szervezet szerint minden alágazatban a fizetőképes kereslet...

Így lesz a világ képeiből önvezető autó

Így lesz a világ képeiből önvezető autó

A BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar (BME VIK) Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszék vállalati partnerekkel közösen alapított ösztöndíjprogramjának rendezvényén Kiss András Károly, a Continental Product Ownere és AI Data Engineerje a nagy mennyiségű...

Palkovics: a folyók nem elválasztanak, hanem összekötnek

júl 16, 2021 | országjáró

A folyók nem elválasztanak, hanem összekötnek, ezt bizonyítja a mostani projekt is – hangsúlyozta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter július 16-án a muraközi Kotorban (Kotoriba), a Murakeresztúr-Kotor közötti Mura-híd és a kapcsolódó közúti szakaszok megépítését célzó projekt nyitókonferenciáján.
 

 

Kiemelte: a magyar kormány tavaly decemberi döntése értelmében február óta épül az M6 autópálya befejező szakasza. A 2024 elejére elkészülő beruházással az M7 után a második teljes értékű autópályás összeköttetés jön létre Budapesttől a horvát határig. Mint mondta, a fejlesztésnek köszönhetően teljes körűen kiépül a Balti-tenger és az Adriai-tenger közúti kapcsolatát megteremtő észak-déli folyosó magyarországi szakasza. „Ahogy látjuk Horvátország aktivitását, a sztráda Pélmonostorig is hamarosan elkészül” – mutatott rá.  Jelezte: az autópályáknak inkább a nemzetközi tranzitforgalomban, a távlatosabb gazdaságfejlesztésben van szerepük. A határmenti régiók összeköttetéseinek erősítését viszont ugyanennyire hasznosan szolgálják a kisebb léptékű közlekedésfejlesztések is – mondta a miniszter. Murakeresztúr és Kotor egymástól légvonalban 4-5 kilométerre fekszik. Ennek ellenére közúton jelenleg több mint 50 kilométeres kerülővel, egy óra alatt lehet eljutni az egyik településről a másikra. A MuKobridge projektben tervezett új híd és a kapcsolódó közútszakaszok megépítése ezt az utazási időt pár percre csökkenti – magyarázta Palkovics László.

Cseresnyés Péter, az ITM kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára, aki egyben a Mura programért felelős miniszteri biztos és a közelben fekvő választási körzet országgyűlési képviselője, felszólalásában megköszönte mindazok munkáját, akik a Mura Régió európai területi társulás létrehozásért és fejlesztéséért, a MuKobridge projekt elindításáért hosszú évek óta dolgoznak. Hangsúlyozta, hogy a magyar kormány minden támogatást meg foga adni ahhoz, hogy a projekt elkészüljön.

Magyar József Zoltán, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) európai ügyek fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára elmondta: számos turista szeretne Horvátországba látogatni, akiknek órákat kell a határon várniuk a letenyei 1-es vagy 2-es átkelőn. A Mura-híd és a hozzá tartozó új határátkelő új lehetőséget nyit majd a határátlépésre – mutatott rá.

Az átkelő a nemzetközi idegenforgalomba való bekapcsolódást azzal is segíti, hogy közvetlen összeköttetést teremt az EuroVelo 13 nemzetközi kerékpáros útvonal horvátországi szakaszához. A tervezett fejlesztéssel összefüggően pedig várhatóan 2022 végéig elkészül a Molnári-Murakeresztúr-Őrtilos kerékpárút is. Az egész projekt tervezési folyamatát legkésőbb 2022. december 28-ig be kell fejezni. (MTI)

 

Az új híd tervdokumentációját a Roden Mérnöki Iroda készíti.

 

Újragondolt belső tér a jövő önvezető autóiban

Újragondolt belső tér a jövő önvezető autóiban

Filmnézés, játék vagy épp munka: az automatizált járművek jövőbeni használóinak egyértelmű elképzelései vannak arról, hogyan töltenék el az úticéljuk eléréséig rendelkezésre álló időt. Ezek az igények a belső tér teljes körű újratervezését, valamint olyan komfortos...

ÉVOSZ: a termelés csökkenésére készül az építőipar

ÉVOSZ: a termelés csökkenésére készül az építőipar

A rendelésállományt és a cégek várakozásait figyelembe véve az építőipar továbbra is a termelés csökkenésére készül – közölte az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) június 12-én.   A szervezet szerint minden alágazatban a fizetőképes kereslet...

Így lesz a világ képeiből önvezető autó

Így lesz a világ képeiből önvezető autó

A BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar (BME VIK) Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszék vállalati partnerekkel közösen alapított ösztöndíjprogramjának rendezvényén Kiss András Károly, a Continental Product Ownere és AI Data Engineerje a nagy mennyiségű...