Utolsó szakaszába ért a Lánchíd-felújítás előkészítése, egy hét múlva, június 16-án, hajnali 4 órakor teljesen lezárják az átjárót és környezetét a gyalogos és közúti forgalom elől, s elkezdődhet a tényleges munka.

 

A hét elején újabb jelentős előkészítő munka kezdődött a Lánchídon és környezetében. Az építkezés kiszolgálására a pesti és a budai oldalon is egy-egy toronydarut használ majd a kivitelező A-Híd Zrt., a helyszínre érkező alapanyagokat, valamint hídelemeket ugyanis ezekkel mozgatja a felújítás során.

A pesti oldalon június 7-én és 8-án felállították és összeszerelték a 12 tonna teherbírású toronydarut, amelynek horogmagassága 29,75 méter – vagyis ilyen magasra tud emelni –, a gémje pedig 45 méterre nyúlik ki. Az alvázas kialakítású darut központi vasbetonsúlyokkal rögzítették, ezek tömege 100 tonna. Azért kellett cölöpözni az alapját, mert az előzetes felmérések szerint a talaj csak így bírja el a toronydaru terhelését.

Az előkészületek hamarosan véget érnek, és június 16-án, hajnali 4 órakor a kivitelező teljesen lezárja a Lánchidat. Addig a közúti forgalom, így a 16-os és a 105-ös nappali, valamint a 916-os és a 990-es éjszakai autóbuszjáratok is zavartalanul közlekednek rajta, a Clark Ádám tér és a Széchenyi István tér között pedig – mindkét irányban – ingyenesen lehet utazni. 

A közúti forgalomnak várhatóan 2022 decemberében adják vissza a hídpályát, a gyalogos járdák azonban a munkák 2023-as befejezéséig munkaterületek maradnak. A Lánchíd felújítása változást hoz a fővárosban közlekedők életébe, emiatt a forgalomzárás és a felújítás részleteiről a BKK folyamatosan tájékoztatást ad.

A kivitelezési munkák előreláthatóan 2023 augusztusában fejeződnek be, ezután kezdődhet a műszaki átadás-átvételi eljárás.

A kivitelező A-Híd Zrt. április 16-án vette át a teljes munkaterületet, ezzel egy időben a pesti oldalon lezárta a gyalogos-aluljárót, a budait ugyanakkor június 16-ig még nyitva tartja. Május közepén kezdődött a Duna fém- és lőszermentesítése, majd a szakemberek a pesti oldalon felállított toronydaru alapozásán dolgoztak, elkezdték átépíteni a Clark Ádám teret, közben pedig elkészült a Lánchíd függesztett állványzata.