Megjelent az uniós közbeszerzési közlönyben a NIF Zrt. által kiírt közbeszerzési pályázat az M0 északi szektorának kiviteli- és tender tervdokumentációjának az elkészítésére.

 

A közbeszerzés ismertetése

Az „M0 autóút északi szektor, 11. sz. főút – 10. sz. főutak közötti szakasz előkészítése (tervezés)” keretén belül a tervezés tovább folytatása a kiviteli- és tender tervdokumentáció elkészítésével, a meglévő engedélyek szükség szerinti módosításával és az építéshez szükséges engedélyek beszerzésével.

Az M0 északi szektor 11. sz. főút – 10. sz. főút közötti szakasz kiépítésének jellege: 2×2 forgalmi sávos autóút. Az M0 főpálya hossza: egybefüggően 8 km új nyomvonalon tervezett, / 2×2 sávos + leállósávos osztottpályás (fizikai elválasztású, melyből 1 db 2,0 km egybefüggő / hosszon és 1 db 3,2 km egybefüggő hosszon alagútpárban vezet. A tervezési szakasz kezdetén a Budakalászi különszintű csomópont – a forgalmi igényeknek megfelelően – átépül. Ürömnél különszintű forgalmi csomópontot alkot támfallal határolt bevágásban.

A tervezési szakasz végén az M0 a távlati M10 Budapest – Kesztölc szakasz Üröm-Solymár között tervezett szakaszához csatlakozik külön szintben, mely kb. 4 km hosszú, 2×1 forgalmi sávos és jelen projekt részeként épülne ki. Tekintettel arra, hogy ezen csomóponti kialakításra rendelkezik az M0 környezetvédelmi engedéllyel, és ezen kialakítás biztosítja a forgalmi kapcsolatot. A fenti kialakítás jogerős környezetvédelmi és építési engedéllyel rendelkezik. Az engedélyezési terv mindösszesen 4 db különszintű csomóponti kialakítással készült.

A feladat részét képezi a főpálya 2×2 sávos +leállósávos műtárgyakkal történő áttervezése, mely az eredeti engedélyezési terv felülvizsgálatát és a meglévő engedélyek módosítását jelenti. Továbbá Solymáron 1 db készenléti üzemmérnökségi telep megtervezését is. Az alagutak kelet-nyugat irányú fekvése miatt az alagút be- és kihajtása során az árnyékolás biztonságát meg kell vizsgálni és szükség szerint meg kell tervezni.

A nyomvonallal – alagút védelmi zónával – érintett továbbá egy influenza elleni oltóanyagot gyártó cég, mely a rezgésekre kifejezetten érzékeny. Nyomvonal korrekció szükséges az érzékeny terület érintettségének csökkentése érdekében.

Tervező első feladata a meglévő engedélyezési terv felülvizsgálata, módosítása, valamint döntéselőkészítési dokumentáció készítése a fentiek figyelembevételével a tovább tervezendő műszaki tartalmak vonatkozásában. Vizsgálni és megtervezni szükséges továbbá a 11 sz. főúti végcsomópontot, a 11.sz. főút és az M0 északi szektor szakaszán a közvetlen, direkt kapcsolat kialakításának lehetőségét- elsődlegesen az M0 keleti szektor irányába-, valamint ugyanitt a BFK által a H5 jelű HÉV-hez tervezett P+R parkoló megközelítését. Megtervezendő továbbá a 11.sz. főút 1111. j. úti csomópontig történő leállósávos kialakítását, a leállósáv többlet forgalmi sávként történő megnyitásának lehetőségével, a 11.sz. főút fizikai elválasztásával. További feladat az M0 autóút 2.sz. főút és M10 gyorsforgalmi út I. ütem közötti szakaszán a leállósáv többlet forgalmi sávként történő megnyitásának vizsgálata és a szükséges létesítmények megtervezése is dinamikus forgalomirányítással.

A tervező további feladata az érintett településekre vonatkozó, helyi építési szabályzat módosításához szükséges szabályozási tervek elkészítése, valamint a kiviteli terv alapján a kisajátítási tervek véglegesítése és záradékoltatása is. Szükséges továbbá a környezetvédelmi feladatok, zajárnyékolás, ökológiai átjárók, intézkedések aktualizálása, felülvizsgálata, szükség szerinti megtervezése – a projekt hatáskörében.