2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Egy lépéssel közelebb a befejezéshez

máj 20, 2021 | országjáró

Budapest VI. kerületében, az Andrássy úton alakítják ki a belváros egyik legújabb szállodáját, az A52 Hotelt, amely 121 szobájával jövő év elején nyithatja meg kapuit a látogatók előtt. A háromcsillagos komplexum most érte el szerkezetkész állapotát.
 

 

Fontos mérföldkőhöz érkezett az Andrássy út 52. szám alatt kialakításra kerülő A52 Hotel: az épület elérte legmagasabb pontját, amit egy bokrétaünnepség keretében szoktak megünnepelni, de a járványhelyzetre való tekintettel jelenleg ezt az érintettek nem tartják meg. A műemléki épületben a Market Építő Zrt. mintegy 5200 négyzetméteres nettó alapterületen egy 121 szobás, 3 csillagos szállodát hoz létre. Az épület pinceszintből, földszintből, galériából, három emeletből, tetőtéri és gépészeti szintből áll, melyek közül a földszint egy részén, a három emeleten és a tetőtéri szinten kapnak helyet a szobák.

 

Alkalmazkodást és gyors problémamegoldást igényel a kivitelezés

Szállodáról lévén szó, egy ilyen típusú épületnél található meg a legtöbb szakág: közel 100 különálló, de mégis összefüggő és egymásra épülő szakági rész vonul fel az építkezés teljes ideje alatt. Jelenleg többek közt a fa- és alumínium nyílászárók beépítése, a kő-gipsz-festő-fém-fa restauráció, továbbá gipszkarton, ács és bádogos munkák, valamint az elektromos és gépészeti alapszerelések zajlanak.

Az épület különlegessége többek közt abban rejlik, hogy Budapest egyik legfrekventáltabb részén, a belváros közepén valósul meg az Andrássy úton, a Hősök teréhez közel. A megvalósítás kihívásairól Bajnok Sándor, a projekt műszaki igazgatója elmondta: Mivel egyrészt műemléki épületről van szó, aminek a felújítása sok kihívást rejt magában, továbbá komoly bontási munkákról, átépítésről, illetve jelentős funkcióváltásról (szálloda) beszélünk, ez megköveteli tőlünk – kivitelezőktől –, hogy minden pillanatban nyitott szemmel járjunk. A tervek gyakorlatba történő átültetése az adottságok figyelembevételével sok esetben gyors helyszíni problémamegoldást és alkalmazkodást igényel, mindig szem előtt tartva a műemléki és egyéb előírások, szabványok betartását.”

Külön odafigyelést igényelt az is, hogy az épületbe rengeteg szerkezetmegtámasztó acélt kellett elhelyezni bontás közben, amit tartotta a házat a szerkezetépítés elkészültéig. Ezen felül a házat alá kellett jetelni a főfalak alatt, hogy a fenti irányból érkező újabb terheket el tudja viselni.

Honnan hová, avagy az épület múltja és jelene

 A műemléki védelem alatt álló épületet Haggenmacher Henrik építtette 1884-86 között Schmahl Henrik tervei alapján. Az épület az 1880-as évek reprezentatív bérházépítésének kiemelkedő alkotása, homlokzati megoldása és szobrászati részletei korának figyelemre méltó munkája.

 Az épület első emeletének hatszobás saroklakását 1934-ben a főváros bérelte, hosszú távra. Ekkor a lakás csekély átalakításával a Fővárosii Közművelődési Ügyosztály berendezte a Fővárosi Nyilvános Könyvtár – később Szabó Ervin Könyvtár – 10. fiókját a meglévő berendezés felhasználásával. A jelenlegi átalakítás előtt a Hello Baby Bar nevű szórakozóhely működött az épületben.

Jövő év elejére befejeződik a felújtás

A rekonstrukció során több mint 7000 köbméter bontási törmeléket szállítottak el a helyszínről, a házba beépítendő szerkezeti acél mennyisége pedig meghaladja a 250 tonnát. Az építkezésből hátralévő bő fél évben egyebek mellett felületképzési munkák, belsőépítészeti kialakítások, meleg- és hidegburkolás, illetve asztalos és üveges szerkezetek beépítése fog következni. A műemléki épület felújítása 2020 januárjában kezdődött meg és közel kétéves építkezési folyamat után, 2022. év elején fejeződik be.

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...