Bin Salman a projektet a környezetszennyezés és a közlekedési balesetek problémáira adott válaszként pozícionálja: „2050-re az ingázás időtartama megduplázódik” – állítja. „2050-re egymilliárd embernek kell majd elköltöznie lakóhelyéről a CO2-kibocsátás és a tengerszint emelkedése miatt. Az emberek 90 százaléka szennyezett levegőt lélegzik be. Miért kellene feláldoznunk a természetet a fejlődés érdekében? Miért kell évente hétmillió embernek meghalnia a környezetszennyezés miatt? Miért kellene évente egymillió embert elveszítenünk a közlekedési balesetek miatt?” – tette hozzá.
AI-alapú közösségek
A mesterséges intelligencia által vezérelt közlekedést a tömeges adatfelhasználás teszi majd lehetővé. Egy nyilatkozatban a The Line fejlesztői elmondták azt is, hogy a közösségek kognitívak lesznek, és az AI fogja működtetni őket, amely „folyamatosan, előrejelző módon tanul majd annak érdekében, hogy könnyebbé tegye az életünket”.
Becslések szerint a rendelkezésre álló adatok 90%-át fogják hasznosítani a város működtetésekor. Összehasonlításképpen: a jelenlegi okos városok jellemzően a rendelkezésre álló adatmennyiség 1%-át hasznosítják. Az épületek szén-dioxid-kibocsátás szempontjából pozitívak lesznek, és tiszta energiával működnek majd. A Neomot 2017-ben jelentették be, és része Szaúd-Arábia 2030-as jövőképének, amelynek célja, hogy diverzifikálja gazdaságát, és kevésbé függjön az olajtól. A területet több robot fogja benépesíteni, mint ember, és napelemek, illetve szélerőművek fogják táplálni.
2018-ban Norman Foster brit építész, aki a Neom igazgatótanácsában ült, a Jamal Khashoggi újságíró meggyilkolása után ideiglenesen felfüggesztette részvételét a projektben.
Forrás: Saudi Arabia to build 170 kilometre-long city as part of Neom project (dezeen.com)