A csepeli és ráckevei hévek fejlesztése, amin a BFK-ban – konzorciumi partnerünkkel, a MÁV-HÉV Zrt.-vel együtt – az első naptól fogva dolgozunk, Budapest XXI. kerülete számára legalább négy kulcsfontosságú probléma megoldásában segíthet – írta május 12-i Facebook bejegyzésében a BFK vezérigazgatója, Vitézy Dávid.

 

  1. Csepel legfontosabb köldökzsinórja, a hév elöregedett, az általa nyújtott szolgáltatás, a pálya és a járművek nem felelnek meg a 21. század követelményeinek. Éppen ezért fogtunk bele a vonal teljes felújításába és akadálymentesítésébe, a járművek cseréjébe.
  2. A hév nem éri el a belvárost és a metróhálózatot, ezért meghosszabbítjuk a felszín alatt a H6-os ráckevei vonallal közös pályán és közös alagútban a Kálvin térig, ahol az M3 és M4 metrókra közvetlenül lehet majd átszállni. A vonal másik végén, Csepelen is hosszabb lesz egy megállóval, az Erdősor utcáig járnak majd a vonatok, ezzel sok lakóház kerül abba a zónába, ahonnan közvetlen rágyaloglással, kényelmesen elérhető a hév.
  3. Ahogy a fórumon részt vevő és fölszólaló polgármester, Borbély Lénárd is fogalmazott, a városrész központja ma nem olyan, amilyen egy világváros egyik kerületének járna a 21. században. A hévek fejlesztése lehetővé teszi, hogy városfejlesztési célra felszabaduljon egyrészt a csepeli járműtelep területének egy része, másrészt a buszjáratok átszervezésével a Szent Imre téri végállomás területe is. Ezeknek a területeknek a kialakítása olyan lesz, ahogy a csepeliek, az itt lakók és az önkormányzat akarja.
  4. A csepeli vonallal együtt fejlesztjük a ráckeveit is, ez pedig jelentősen mérsékli a XXI. kerület útjait igénybe vevő agglomerációs átmenőforgalmat. Ma a Csepel-sziget településeiről sokan nem a H6-os, hanem a H7-es hévvel járnak a belváros felé, autóval vagy busszal megközelítve Csepelt. A ráckevei hév ugyanis lassú, és nem közelíti meg a belvárost. Ha azonban a H6-os ugyanolyan gyors lesz, és ugyanoda fog menni, egészen a Kálvin térig, mint a H7-es, ez a hatás megszűnik.

Jelenleg a csepeli hév fejlesztésének tervezése folyik, ezzel egyidejűleg folyamatosan talajvizsgálatok is történnek a vonal mentén. Az ütemezés szerint a csepeli szakaszon idén meg kell szerezni a szükséges építési és egyéb hatósági engedélyeket, jövőre pedig elkészülnek a kiviteli tervek, hogy 2023 elején indulhasson a kivitelezés. Az alagúti szakasz esetén 2022 nyaráig kell megszerezni az engedélyeket, 2023 közepéig készülnének el a kiviteli tervek, hogy 2024 elején startolhasson az építés – közölte Vitézy Dávid.