10° C
Ma 2024. február 27., kedd, Edina napja van.
10° C
Ma 2024. február 27., kedd, Edina napja van.
Saját villamosenergiát termel a Magyar Suzuki

Saját villamosenergiát termel a Magyar Suzuki

A Suzuki esztergomi gyárában saját napelemparkot adtak át, a közel 800 millió forintos beruházás a vállalat éves energiaszükségletének 6-7 százalékát fedezi – közölte a cég kommunikációs vezetője február 26-án.   Bonnár-Csonka Zsuzsanna tájékoztatása szerint a...

Megkezdődött az Esztergomot védő új gát építése

Megkezdődött az Esztergomot védő új gát építése

Az Országos Vízügyi Főigazgatóság megkezdte az Esztergomot védő új gátrendszer első ütemének megvalósítását, amelynek során másfél kilométernyi árvízvédelmi rendszer épül ki a Prímás-szigeten – közölte a szervezet szóvivője.   A sziget városiasabb területén, a...

Már a kábeleket feszítik az új Tisza hídnál

ápr 9, 2021 | praxis

2018 nyara óta zajlik a kivitelezés az M44 gyorsforgalmi út Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszán. A beruházás különlegessége az 556 méter hosszú Tisza híd, melynek építése az ütemtervnek megfelelően halad. Jelenleg az egyik leglátványosabb munkafázis, a kábelek feszítése zajlik.

 

Az elmúlt időszakban elkészültek az ártéri hidak és a mederhíd (307 m) alépítményei, helyükre kerültek az ártéri hidak felszerkezetéhez tartozó, előregyártott vasbeton hídgerendák, melyek hossza összesen 5100 méter. Ezeken felül megtörtént a vasbeton pályalemezek megépítése is.

A mederhíd szakasz építése is ütemesen zajlik. A 44. sz főútról jól láthatóak az ekhós szekérre emlékeztető pilonok. Az elmúlt évben a mederhíd acélszerkezeti egységei a két partról egyre közeledtek egymáshoz, mígnem 2020. november hónapban összeért a hídszerkezet a Tisza folyó feletti szakaszon.

Az eddig megépült építményről néhány fontosabb adat:

  • több mint 5800 méter vasbeton cölöp készült 1 és 1,3 méteres átmérővel;
  • 2573 tonna szerkezeti acél épült be a mederhíd 307 méteres szakaszán;
  • több mint 15 000 m3 beton beépítése, melyből 1600 m3 a pilonszerkezet.

A műtárgy építése mellett az útépítési munkák is a terveknek megfelelően haladnak. A híd környezetében jelenleg az árvízvédelmi töltések korrekciója, valamint a későbbi megközelíthetőségüket biztosító fel- és levezető rámpák kialakítása zajlik.

Az elmúlt hetekben a hídpályát tartó ferdekábelek építéséhez és feszítéséhez, azaz a legspeciálisabb és egyben a leglátványosabb munkarészéhez érkezett a Tisza-híd megvalósítása, mely az elmélet és a gyakorlat összhangjának igazi próbatétele. A tiszaugi oldalon megkezdődött a legalsó nyergeket kitöltő feszítőkábelek befűzése, és tervező által megadott értékekre megfeszítése.

A kábelfűzési és feszítési munkák mellett jelenleg az ártéri hidak vasbeton szegélyeinek építése zajlik.

A hátralevő feladatok folyamatos munkavégzést, nagy technológiai fegyelmet és odafigyelést követelnek meg a kivitelező csapatoktól annak érdekében, hogy ez az országban egyedülálló hídszerkezet 2021 őszén átadható legyen az utazóközönség számára.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Kft. végzi nettó 51 308 917 861 Ft értékben.

 

Forrás: NIF

 

Saját villamosenergiát termel a Magyar Suzuki

Saját villamosenergiát termel a Magyar Suzuki

A Suzuki esztergomi gyárában saját napelemparkot adtak át, a közel 800 millió forintos beruházás a vállalat éves energiaszükségletének 6-7 százalékát fedezi – közölte a cég kommunikációs vezetője február 26-án.   Bonnár-Csonka Zsuzsanna tájékoztatása szerint a...

Megkezdődött az Esztergomot védő új gát építése

Megkezdődött az Esztergomot védő új gát építése

Az Országos Vízügyi Főigazgatóság megkezdte az Esztergomot védő új gátrendszer első ütemének megvalósítását, amelynek során másfél kilométernyi árvízvédelmi rendszer épül ki a Prímás-szigeten – közölte a szervezet szóvivője.   A sziget városiasabb területén, a...