29° C
Ma 2024. július 15., hétfő, Henrik és Roland napja van.
29° C
Ma 2024. július 15., hétfő, Henrik és Roland napja van.
Tavaly tovább növekedett az elektromos töltőberendezések száma

Tavaly tovább növekedett az elektromos töltőberendezések száma

2023 végén országosan 2 507 darab engedélyköteles tevékenység keretében üzemeltetett töltőberendezést tartott nyilván a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH).   A MEKH engedélyköteles elektromos töltőberendezésekkel kapcsolatos legfontosabb...

Még az idén befejeződhet a Csömöri úti felüljáró korszerűsítése

ápr 2, 2021 | országjáró

Javában tart a zuglói Csömöri utat és a rákospalotai Drégelyvár utcát összekötő felüljáró felújítása. A kivitelező várhatóan május végéig beépíti az acélszerkezetű támaszokat, a nyár közepéig helyreállítja a sérült betonszerkezetek felületeit, azután elvégzi a felszerkezeten a javításokat, és az év végén visszaadja a hidat a forgalomnak.
 

 

Jelentős szakaszába ért a Csömöri úti felüljáró felújítása, amikor a tavaszi építési időszak kezdetével újraindult az alépítményekhez kapcsolódó helyszíni munkavégzés. A XIV. és a XV. kerületet összekötő, MÁV-vágányok feletti közúti híd felújítása nem tűrt halasztást, ám a munka korábban váratlan akadályokba ütközött.

A Budapesti Közlekedési Központ 2019. november 22-én kötött szerződést a Colas Közlekedésépítő Zrt.-vel a munkák elvégzésére. A kivitelező 2020 áprilisában kezdte meg a híd felújítását, ám amikor eltávolította a betonfedést, megállapította, hogy a vasbeton szerkezetek állapota nem teszi lehetővé a tervekben szereplő javítások elvégzését, valamint a hídgerendák alátámasztása sincs mindenhol biztosítva.

A BKK a híd azonnali félpályás lezárása – ugyanakkor a közösségi közlekedés zavartalan fenntartása és a közlekedés többi szereplőjének elterelése –, valamint a híd alátámasztása mellett döntött. Ezek után független szakértő vizsgálta a felüljáró állapotát, majd a kapott eredmények miatt szükségessé vált a vállalkozási szerződésben rögzített műszaki tartalom megváltoztatása. Ennek meghatározása során a BKK nagy figyelmet fordított a költségek és a kockázatok mérlegelése mellett a közpénzek hatékony felhasználásra is. Továbbá fontosnak tartotta, hogy a hidat a lehetőségekhez képest a leghamarabb visszaadja a forgalomnak. Ezért úgy döntött, hogy a kritikus alépítményeket acél nehézállványzattal kell megerősíteni.

A felüljáró felújításának szerződéses ára ezzel nettó 778 millió forintról nettó 999,8 millió forintra változott. A tulajdonos Budapest Főváros Önkormányzata gondoskodott a megvalósításhoz szükséges plusz forrás biztosításáról, így tavaly december 2-án aláírhatták a módosított vállalkozási szerződést, és idén tavasszal újraindulhatott a helyszíni munka. Jelenleg nem ismert olyan körülmény, amely indokolttá tenné a híd teljes lezárását, a forgalom alatt lévő hídfélen biztonságosan közlekedhetnek a buszok.

A félpályás lezárás azonban várhatóan a műszaki átadás-átvétel megkezdéséig érvényben marad, amelynek tervezett dátuma 2021. december 3.

A jelenlegi felújítás megvalósításával további 15 évre biztosítható a híd biztonságos használata. Ennek megfelelően 10 év múlva el kell kezdeni az új híd vagy aluljáró tervezését. Korábban már felvetődtek olyan elképzelések, hogy a híd helyett egy közös villamos, illetve közúti aluljáróban vezetnék át a forgalmat a vasúti vágányok alatt, közvetlen átszállási lehetőséget biztosítva a keresztező vasútra.

 

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ

 

Tavaly tovább növekedett az elektromos töltőberendezések száma

Tavaly tovább növekedett az elektromos töltőberendezések száma

2023 végén országosan 2 507 darab engedélyköteles tevékenység keretében üzemeltetett töltőberendezést tartott nyilván a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH).   A MEKH engedélyköteles elektromos töltőberendezésekkel kapcsolatos legfontosabb...