Kevés annál nagyobb városfejlesztési adósság és régóta magától értetődő beruházási igény van Budapesten, mint a belváros és a Duna kapcsolatának helyreállítása, a rakpartok humanizálása. Régóta szó volt róla, de tervek nem készültek. 2013-ban a BKK-ban – a Főépítészi Irodával közösen – kezdtük el a munkát a pesti rakpart humanizálására, ennek nyomán írt ki a fővárosi önkormányzat tervpályázatot és készültek el a pesti rakpart engedélyes tervei két és fél évvel ezelőtt – írta április 1-jei Facebook posztjában Vitézy Dávid.
A Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója bejegyzésében emlékeztetett: ez a folyamat leállt, a tervek a fiókba kerültek és ugyan a sajtó néha elővette őket, nem történt semmi. „Épp ezért örültem nagyon, amikor a tavaly októberi Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa ülésén Fürjes Balázs államtitkár azt a javaslatot tette, hogy a rakpartok fejlesztését emeljük ki a vitás ügyek közül, a kormány vállalja át és finanszírozza a rakpart megújítását a főváros által korábban elkészített tervek szerint és néhány más projekttel (pl. a Budai Fonódó villamoshálózat folytatásával) együtt legyen ezekről teljes egyetértés a főváros vezetése és a kormány között. „Fél éven át tárgyaltunk a részletekről a Városházával és így tegnap estétől immár hivatalos: végre folytatódhat a munka. Tegnap (március 31-én, a szerk.) ugyanis a hivatalos értesítőben megjelent a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának 2/2021-03-18/FKT határozata Karácsony Gergely főpolgármester, Gulyás Gergely miniszter és Fürjes Balázs, az FKT ügyvezető alelnökének aláírásával, mely szerint a rakpartok fejlesztését a kormány átvállalja a fővárosi önkormányzattól és a rakpart fejlesztését a Budapest Fejlesztési Központ valósítja meg a kormány finanszírozásában. A korábban elkészült és a közvélemény által már jól ismert tervekre alapozunk, de számos szakaszon még további előkészítési, tervezési feladatok állnak előttünk, ezeket a BKK és a BFK folyamatos együttműködésével, egyetértésben készítjük majd el” – írta Vitézy Dávid.