6° C
Ma 2024. április 20., szombat, Tivadar napja van.
6° C
Ma 2024. április 20., szombat, Tivadar napja van.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies. A kiberbiztonsági...

Fenntartható városfejlesztési program indul

Fenntartható városfejlesztési program indul

Fenntartható városfejlesztési program indul a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz (TOP Plusz) egyik pilléreként – jelentette be a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) területfejlesztésért felelős államtitkára április 17-én...

Hogyan újulnak meg a rakpartok?

ápr 1, 2021 | fókusz

Kevés annál nagyobb városfejlesztési adósság és régóta magától értetődő beruházási igény van Budapesten, mint a belváros és a Duna kapcsolatának helyreállítása, a rakpartok humanizálása. Régóta szó volt róla, de tervek nem készültek. 2013-ban a BKK-ban – a Főépítészi Irodával közösen – kezdtük el a munkát a pesti rakpart humanizálására, ennek nyomán írt ki a fővárosi önkormányzat tervpályázatot és készültek el a pesti rakpart engedélyes tervei két és fél évvel ezelőtt – írta április 1-jei Facebook posztjában Vitézy Dávid.

 

A Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója bejegyzésében emlékeztetett: ez a folyamat leállt, a tervek a fiókba kerültek és ugyan a sajtó néha elővette őket, nem történt semmi. „Épp ezért örültem nagyon, amikor a tavaly októberi Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa ülésén Fürjes Balázs államtitkár azt a javaslatot tette, hogy a rakpartok fejlesztését emeljük ki a vitás ügyek közül, a kormány vállalja át és finanszírozza a rakpart megújítását a főváros által korábban elkészített tervek szerint és néhány más projekttel (pl. a Budai Fonódó villamoshálózat folytatásával) együtt legyen ezekről teljes egyetértés a főváros vezetése és a kormány között. „Fél éven át tárgyaltunk a részletekről a Városházával és így tegnap estétől immár hivatalos: végre folytatódhat a munka. Tegnap (március 31-én, a szerk.) ugyanis a hivatalos értesítőben megjelent a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának 2/2021-03-18/FKT határozata Karácsony Gergely főpolgármester, Gulyás Gergely miniszter és Fürjes Balázs, az FKT ügyvezető alelnökének aláírásával, mely szerint a rakpartok fejlesztését a kormány átvállalja a fővárosi önkormányzattól és a rakpart fejlesztését a Budapest Fejlesztési Központ valósítja meg a kormány finanszírozásában. A korábban elkészült és a közvélemény által már jól ismert tervekre alapozunk, de számos szakaszon még további előkészítési, tervezési feladatok állnak előttünk, ezeket a BKK és a BFK folyamatos együttműködésével, egyetértésben készítjük majd el” – írta Vitézy Dávid.

 

A rakpartok fejlesztése az FKT határozata szerint a következő elemekre terjed ki:

  1. A pesti alsó rakpart humanizálása, új sétány, új közterek, új zöldfelületek létrehozása végig a Kossuth Lajos tértől a Bálnáig, a korábbi tervpályázat eredményei és a korábban elkészült tervek szerint. A munkák több ütemben zajlanak majd, első lépésben a fővárosi beruházásban most induló rakparti vízcső-beruházás után kezdődhetnek meg. A tervek a RAK-PARK projektből jól ismertek, 2018-ban mutatta be őket a főváros korábbi vezetése, ezek műszaki tartalma néhány ponton ugyan továbbfejlesztésre szorul, de lényegét tekintve a látványtervek szerinti műszaki tartalom megvalósítása a kormány és a főváros közös célja.
  1. Megújul a Lánchíd pesti hídfője, a Széchenyi István tér, eltűnik a közúti körforgalom, az autók helyét új köztér veszi át a Magyar Tudományos Akadémia előtt, a Lánchíd és a József Attila utca közötti forgalom a tér megkerülése nélkül haladhat majd mindkét irányban a tér déli oldalán. A Széchenyi István térre a tervpályázaton született koncepció, de a részletes tervezés még csak most indulhat meg.
  1. A Belgrád rakparti szakaszon a 2-es villamos pályája is megújul és az alsó és felső rakpart forgalma egyesül, szimmetrikus új közúti elrendezés jön létre, villamossal középen, lásd a korábbi tervpályázati terveken.
  2. Megújul a Közraktár utca, a BKK korábbi (még 2013-14-ben készített) tervei szerint, irányhelyes kerékpársávokkal, így mentesítve a Bálna előtti sétányt és a Nehru partot a kerékpáros forgalomtól.
  3. A Közraktár utcától délre a H6-os és H7-es hévek fejlesztésével csatlakozunk az összefüggő rakparti sétányhoz: az új Boráros téri hév-állomás fejlesztésével megújul és gyalogosbarátabb, zöldebb lesz a Boráros tér, jelentősen csökken a közutak és a buszvégállomás által elfoglalt terület. A hév tervezett föld alá helyezésével pedig a Petőfi hídtól délre folytatódhat a rakparti sétány a vágányok helyén a Művészetek Palotájáig. Onnan tovább pedig az új Atlétikai Központ környezetében a Kormány és a IX. kerület polgármestere között létrejött megállapodás szerint megvalósítandó új közpark és rakparti sétány folytatódik majd. Ezek az elemek mind tervezés alatt állnak a BFK megbízásából jelenleg is.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies. A kiberbiztonsági...

Fenntartható városfejlesztési program indul

Fenntartható városfejlesztési program indul

Fenntartható városfejlesztési program indul a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz (TOP Plusz) egyik pilléreként – jelentette be a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) területfejlesztésért felelős államtitkára április 17-én...