-3° C
Ma 2025. január 20., hétfő, Fábián és Sebestyén napja van.
-3° C
Ma 2025. január 20., hétfő, Fábián és Sebestyén napja van.
Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet sor az idén, mivel az autógyártók kapacitásfelesleggel küzdenek, miközben nő az árverseny – közölte a Gartner kutató- és tanácsadó cég január 16-án.   A jelentés...

14 milliárdot szán a dél-pesti zöldfolyosóra a kormány

márc 10, 2021 | országjáró

Tizennégy milliárd forintot szán a dél-pesti zöldfolyosó és kerékpárút megvalósítására a Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz (RRF) forrásaiból a kormány – tudatta a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára a Facebook-oldalán.

 

Schneller Domonkos azt írta, a Csepelt a XVIII. kerülettel összekötő kerékpárúton kívül futópályát, kültéri fitneszparkot, játszóteret, valamint egy több mint tíz kilométer hosszú vonalas, azaz keskeny, de hosszú, zöld parkot hoznának létre az évtizedek óta használaton kívüli „nagy Burma” iparvágány helyén. A projekt tartalmazza a régóta várt gyalogos- és kerékpároshidat Csepel és a Molnár-sziget között, így téve teljessé a közvetlen kapcsolatot Csepel és Soroksár között – olvasható a bejegyzésben.
Schneller Domonkos emlékeztetett, a kerékpáros fejlesztés, amely még 2016-ban indult el a fővárosi, a csepeli, a soroksári és a XVIII. kerületi önkormányzat közös európai uniós projektjeként. A beruházást a Városháza új vezetése 2020 júniusában leállította. Mivel azonban mind a három érintett kerületi önkormányzat, azaz Csepel, Soroksár, és a XVIII. kerület képviselő-testületi határozatot fogadott el, amelyben a Városháza kihátrálásra ellenére is fontosnak és szükségesnek tartja ezt a beruházást, az európai uniós források tervezésekor sikerült a megvalósításához szükséges pénzt betervezni – írta.

A Budapesti Fejlesztési Központ – a helyettes államtitkár posztjáról tájékoztató szerdai közleményében – azt írta: a zöldfolyosó és kerékpárút 23 kilométer hosszúságú összefüggő, a környező kerületekhez és településrészekhez közvetlen kerékpáros összeköttetést teremt és új kikapcsolódási, sportolási lehetőséget jelent sok tízezer budapestinek.

A „Dél-pesti kerékpárosbarát fejlesztések” elnevezésű projekt 2016-ban vissza nem térítendő uniós forrást nyert el, de a fővárosi önkormányzat a projekttől való elállás mellett döntött. A „Dél-pesti zöldfolyosó és kerékpárút” projekt az előbbi fejlesztést egészítené ki egy évtizedek óta felhagyott vasúti mellékvonal elhanyagolt területének revitalizációjával, a kerékpár mellett egyéb sportokra – gyaloglás, görkorcsolyázás, kocogás, kültéri fitnesz, lovaglás – alkalmas zöldfolyosó kialakításával – olvasható a közleményben. (MTI)

 

Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet sor az idén, mivel az autógyártók kapacitásfelesleggel küzdenek, miközben nő az árverseny – közölte a Gartner kutató- és tanácsadó cég január 16-án.   A jelentés...