7° C
Ma 2024. április 24., szerda, György napja van.
7° C
Ma 2024. április 24., szerda, György napja van.
Az ötödik kutat fúrják a békési gázmezőn

Az ötödik kutat fúrják a békési gázmezőn

A hétvégén láttak hozzá az ötödik kút fúrásához a Nyékpuszta lelőhelyen – jelentette be április 24-én közölt legfrissebb Facebook-bejegyzésében az Energiaügyi Minisztérium (EM).    A Sarkad térségében feltárt szénhidrogénmezőn tavaly február óta üzemel az első...

Feszültség alá helyezik a nyáron elkészülő vasúti vonalszakaszt

márc 8, 2021 | országjáró

A Százhalombatta – Ercsi elágazás közötti vasútvonalat 15,7 km hosszban újítják fel, a fejlesztés részeként közel 13 kilométeren teljesen új nyomvonalon építenek 160 km/órás sebességre alkalmas, kétvágányú pályát. A beruházás nagyvasúti villamosítási kivitelezési munkái februárban elkészültek.

 

A megépült felsővezeték-hálózatot március 11-én 8 órától feszültség alá helyezik. A 12,98 kilométeres szakasz feszültség alá helyezése után a szakemberek méréseket és vizsgálatokat végeznek a felsővezetéken. A mérés eredményei alapján határozzák majd meg az üzemszerű működés, azaz a végleges feszültség alá helyezés pontos, várhatóan nyári időpontját. A beruházás keretében megvalósult a teljes vasúti pálya korszerűsítése, új elektronikus biztosítóberendezést, korszerű utastájékoztatási és távközlési rendszert építenek ki. A kivitelező jelenleg a vasúti pálya befejező munkáit végzi, a műszaki átadás-átvételi eljárás június végéig lezárulhat.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta: „a Százhalombatta – Ercsi elágazás közötti vasútvonal két évtizede az első új nyomvonalon kiépülő pályaszakasz. Ezt megelőzően legutóbb az ezredfordulón készült el új nyomvonalon vezetett vasúti pálya Zalalövő és Bajánsenye között. 2021-ben korábban sosem látott összértékben fejeződnek be kötött pályás fejlesztések Magyarországon. Az év végéig mintegy 700 milliárd forintnyi beruházás átadásával válik még versenyképesebbé a hazai vonatközlekedés. Több mint 100 kilométeren újulnak meg Budapest elővárosi vonalszakaszok, befejeződik a Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének felújítása, a Keleti pályaudvaron korszerű utascentrum létesül. A kormány a következő évtizedben összesen 6000 milliárd forintot szán a vasúti infrastruktúra és járműállomány fejlesztésére.”

A fejlesztés hazai és uniós forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával, az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.

 

Forrás: NIF

 

Az ötödik kutat fúrják a békési gázmezőn

Az ötödik kutat fúrják a békési gázmezőn

A hétvégén láttak hozzá az ötödik kút fúrásához a Nyékpuszta lelőhelyen – jelentette be április 24-én közölt legfrissebb Facebook-bejegyzésében az Energiaügyi Minisztérium (EM).    A Sarkad térségében feltárt szénhidrogénmezőn tavaly február óta üzemel az első...