17° C
Ma 2023. szeptember 24., vasárnap, Gellért és Mercédesz napja van.
17° C
Ma 2023. szeptember 24., vasárnap, Gellért és Mercédesz napja van.
Ember kontra AI az irodában

Ember kontra AI az irodában

A mesterséges intelligencia hamarosan megérkezik az irodájába – és ha a Microsoft Teams-t vagy a Google Workspace-t alkalmazza, talán már ott is van! Ennek hátterében az OpenAI, a Microsoft és a Google hármas bejelentése áll. Mindegyikük „vállalati szintű"...

Roszatom: minden akadály elhárult a Paks II.  beruházás elől

Roszatom: minden akadály elhárult a Paks II. beruházás elől

Minden akadály elhárult a Paks II. beruházás megvalósítása elől az elmúlt évek előkészítése, engedélyeztetése révén, és minden feltétel adott ahhoz, hogy az építkezés megfelelő ütemben haladjon – hangsúlyozta Alekszej Lihacsov, a Roszatom vezérigazgatója szeptember...

Elkezdődött a Rail Cargo Hungaria megrendelésére kifejlesztett villany-hibrid mozdony tesztelése

febr 2, 2021 | piac

Megérkezett Európába az első, árufuvarozásra optimalizált villany-hibrid mozdony, amelyet a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd. (CRRC ZELC) vállalat a Rail Cargo Hungaria igényei szerint fejlesztett. A következő hónapokban azt ellenőrzik, hogy a jármű teljesíti-e a magyar árufuvarozási vasúttársaság elvárásait, elvégzik az engedélyekhez szükséges vizsgálatokat és futópróbákat.

 

Ez lesz az első kínai mozdony az EU vasúthálózatán, amely típusengedélyt kaphat. A sikeres tesztek után Európában a Rail Cargo Hungaria használ majd először nulla emissziós, gazdaságosan üzemeltethető nagyteljesítményű vonali és tolatómozdonyokat a vasúti árufuvarozásban. A járművek technológiája lehetővé teszi, hogy a felsővezeték nélküli szakaszokon, úgynevezett szuperkapacitások adják az energiát a továbbhaladáshoz. A mozdonyok ezeket az energiatárolókat felsővezetékről – állóhelyzetben vagy útközben is –, illetve töltőpontokon is feltölthetik – írták.

A most tesztelt környezetbarát villany-hibrid mozdony a tervek szerint legalább 10 kilométert képes megtenni vízszintes pályán önerőből, felsővezeték nélküli szakaszon. Ez a képesség meghaladja azt a teljesítményt, amelyet jelenleg a nemzetközi gyakorlatban elvárnak.

Az első leszállított jármű statikus és a dinamikus tesztjeit az észak-rajna-vesztfáliai Minden város műszaki laboratóriumában, a futás- és fékpróbákat a német szövetségi vasút tesztpályaszakaszán végzik el. A várhatóan május végéig tartó vizsgálatokat követően a stressz-teszteket nyílt vasúti hálózaton hajtják majd végre. A dinamikus próbákon a mozdonynak legalább 500 kilométer távolságra kell elvontatnia egy 300 tonnás szerelvényt, a stressz-teszteken pedig az előírt futásteljesítmény 1570 kilométer. A jármű vizsgálata a tervek szerint mintegy 1750 üzemóra lesz.

A Rail Cargo Hungaria 2019 októberében írt alá megállapodást a CRRC ZELC vállalattal arról, hogy 36 hónapon belül kifejleszti a villany-hibrid üzemű, nulla emissziós tolató- és nagyteljesítményű vonali mozdonyokat, elkészít 2-2 járművet, majd a vonatkozó magyar és nemzetközi engedélyekkel együtt átadja azokat a magyar árufuvarozó társaságnak. Az RCH a megállapodás értelmében 4 évre bérbe veszi a járműveket. Amennyiben a hibrid mozdonyok az elvárt teljesítmény szerint fognak működni, az RCH élhet további bérlési, vagy akár vásárlási opció lehívásának lehetőségével, illetve kedvező feltételekkel rendelhet további 20-20 járművet mindkét típusból. A tolatómozdonyokkal az RCH Magyarországon lát majd el feladatokat, a vonali mozdonyok tervezett felhasználási területe Magyarországon kívül Horvátország, Szerbia, Románia, Macedónia, Görögország, valamint Bulgária. Fuvarteljesítményével az RCH évente több tízezer kamion közúti közlekedését váltja ki, évi mintegy félmillió tonna üvegházhatású gáztól mentesíti a környezetet. (MTI)

 

Ember kontra AI az irodában

Ember kontra AI az irodában

A mesterséges intelligencia hamarosan megérkezik az irodájába – és ha a Microsoft Teams-t vagy a Google Workspace-t alkalmazza, talán már ott is van! Ennek hátterében az OpenAI, a Microsoft és a Google hármas bejelentése áll. Mindegyikük „vállalati szintű"...

Roszatom: minden akadály elhárult a Paks II.  beruházás elől

Roszatom: minden akadály elhárult a Paks II. beruházás elől

Minden akadály elhárult a Paks II. beruházás megvalósítása elől az elmúlt évek előkészítése, engedélyeztetése révén, és minden feltétel adott ahhoz, hogy az építkezés megfelelő ütemben haladjon – hangsúlyozta Alekszej Lihacsov, a Roszatom vezérigazgatója szeptember...