2° C
Ma 2025. február 09., vasárnap, Abigél és Alex napja van.
2° C
Ma 2025. február 09., vasárnap, Abigél és Alex napja van.
A német járműipar aggódik versenyképessége miatt

A német járműipar aggódik versenyképessége miatt

A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató jelentősen csökkent januárban a müncheni ifo gazdaságkutató intézet felmérésének eredményei szerint.   Az ifo intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München...

Lázár János: hatsávossá bővül az M1-es autópálya Győrig

Lázár János: hatsávossá bővül az M1-es autópálya Győrig

Megkezdődik az M1-es autópálya hatsávosra bővítése Budapest és Győr között 2025 augusztusában. A kormány által jóváhagyott, 800 milliárd forintos beruházás 100 év viszonylatában a legnagyobb autóút- és autópálya-építés lesz – jelentette be az építési és közlekedési...

A Nemetschek Group új AI asszisztenst mutatott be

A Nemetschek Group új AI asszisztenst mutatott be

A Nemetschek-Csoport mesterséges intelligencia chatbotja az Allplan és a Graphisoft rendszerekben debütál, majd idővel a Nemetschek teljes portfóliójára kiterjed.   Ez az első kézzel fogható megnyilvánulása a Nemetschek azon tervének, hogy idén portfóliójában...

Két év alatt 167 millió eurós fejlesztés Ferihegyen

jan 19, 2021 | országjáró

A Budapest Airport az elmúlt két évben 167 millió euró értékben valósított meg beruházásokat a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren, csak 2020-ban 74 millió eurót fektetett a fejlesztésekbe, több esetben előre hozva olyan projekteket, amelyek kivitelezésének kedvezett az alacsony utasforgalom – közölte a Budapest Airport.

 

Az elmúlt időszakban történt óriásberuházások közül példaként említették a 2019 végén átadott BUD Cargo City elnevezésű légiáru-kezelő komplexumot, a fejlesztéssel évi 250 000 tonnára nőtt a repülőtér éves légiáru-kezelő kapacitása. Az eddig 50 millió euróba kerülő beruházás második fázisát idén készítik elő.

Néhány hónappal azután, hogy elkészült a repülőtér B oldali utasmólója, a Budapest Airport megkezdte a 2A Terminálhoz kapcsolódó 1. móló építését. Az új épületrész, amely 33 millió euróból valósult meg, több ezer négyzetméterrel növeli meg a terminál kapacitását – írták a közleményben.
Tavaly szeptember végén fejeződött be a külső poggyászosztályozó csarnok és a hozzá kapcsolódó csomagrendszer kiépítése, ezáltal 50 százalékkal bővült a teljes poggyászrendszer kapacitása. Szintén tavaly készült el a 2. Terminálra vezető kétsávos körforgalom is, amelynek köszönhetően biztonságosabb és gyorsabb a repülőtér közúti megközelítése.

A Budapest Airport tavaly júniusban két új biztonsági ellenőrző folyosót adott át, ezzel 18-ra emelkedett a terminálokon rendelkezésre álló utasbiztonsági csatornák száma, így az ellenőrzést megelőző várakozási idő a legforgalmasabb időszakokban is 15 perc alatt maradhat.

2019 második felében a Budapest Airport az Országos Rendőr-főkapitánysággal (ORFK) közösen 12 automata útlevél-ellenőrző kaput telepített a repülőtér termináljain, valamint forgalomba álltak a 2A Terminálon az új automata beszállítókapuk is.

Tavaly a koronavírus-járvány is szükségessé tett néhány újítást: a Budapest Airport egyebek közt térelválasztó plexit telepített a személyzet és az utasok közé, továbbá az épület minden pontján automata kézfertőtlenítőket helyeztek ki és növelték az automata poggyászfeladó kioszkok számát. Decemberben pedig koronavírus tesztközpont nyílt a budapesti repülőtér 2B Terminál érkezési szintjén, ahol PCR vagy antigén gyorsteszt elvégzésére is van lehetőség.

A közlemény idézte Rolf Schnitzlert, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatóját, aki a fejlesztésekről elmondta: „hét év alatt hétszer kaptuk meg a régió legjobb repülőtere címet, pozíciónkat pedig a megvalósított fejlesztéseinkkel tudjuk tovább erősíteni a régióban és Európában.” (MTI)

 

A német járműipar aggódik versenyképessége miatt

A német járműipar aggódik versenyképessége miatt

A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató jelentősen csökkent januárban a müncheni ifo gazdaságkutató intézet felmérésének eredményei szerint.   Az ifo intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München...

Lázár János: hatsávossá bővül az M1-es autópálya Győrig

Lázár János: hatsávossá bővül az M1-es autópálya Győrig

Megkezdődik az M1-es autópálya hatsávosra bővítése Budapest és Győr között 2025 augusztusában. A kormány által jóváhagyott, 800 milliárd forintos beruházás 100 év viszonylatában a legnagyobb autóút- és autópálya-építés lesz – jelentette be az építési és közlekedési...

A Nemetschek Group új AI asszisztenst mutatott be

A Nemetschek Group új AI asszisztenst mutatott be

A Nemetschek-Csoport mesterséges intelligencia chatbotja az Allplan és a Graphisoft rendszerekben debütál, majd idővel a Nemetschek teljes portfóliójára kiterjed.   Ez az első kézzel fogható megnyilvánulása a Nemetschek azon tervének, hogy idén portfóliójában...