13° C
Ma 2024. április 20., szombat, Tivadar napja van.
13° C
Ma 2024. április 20., szombat, Tivadar napja van.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies. A kiberbiztonsági...

Fenntartható városfejlesztési program indul

Fenntartható városfejlesztési program indul

Fenntartható városfejlesztési program indul a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz (TOP Plusz) egyik pilléreként – jelentette be a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) területfejlesztésért felelős államtitkára április 17-én...

A járvány az idősek körében is gyorsította a digitalizációt

nov 20, 2020 | piac

Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a koronavírus-járvány következtében a 60 év fölöttiek körében is nőtt az igény a telefonáláson és SMS-küldésen túlmutató, adatforgalmat igénylő mobilkommunikációra – hívja fel a figyelmet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).

 

Az NMHH kommunikációs igazgatóságának közleménye szerint az újszerű igények kiszolgálására már nem feltétlenül alkalmasak az idősebb korosztály által többségében használt 2G-s és 3G-s telefonok, a fejlettebb technológiájú és gyorsabb internetkapcsolatra alkalmas 4G-s vagy akár 5G-s készülékeket érdemes vásárolni nekik.

Az NMHH megbízásából készült, a szüleivel rendszeresen kapcsolatot tartó 35-59 évesek körében végzett kutatásból az látszik, hogy a nagymamák 82, a nagypapák 78 százaléka rendelkezik mobiltelefonnal, az idős nők mindössze 12, a férfiak 14 százaléka képes vagy lenne képes egyedül elboldogulni egy okostelefon funkcióival.

A kiemelt rizikócsoportba tartozó hatvan év felettiek is egyre gyakrabban végeztek adatforgalmat igénylő tevékenységeket a Covid-19 első hulláma alatt. „Az idősebb korosztály tagjai egyre nagyobb rutinnal használják a videóhívást, amikor például nem tudnak részt venni egy családi eseményen (52 százalék), vagy ha valaki a családból elutazott (50 százalék). Ötödük (22 százalék) pedig már akkor is használja, ha csak rossz napja van, vagy éppen meg akarja beszélni a napi történéseket” – idézték a közleményben Karl Károlyt, az NMHH hírközlés-felügyeleti főosztályának vezetőjét.

Az NMHH a honlapján tízpontos ajánlással segíti a mobiltelefon-készülék vásárlásban a fogyasztókat, kitérve a többi között az átviteli sebességre, a kijelző méretére, felbontására, az akkumulátor által biztosított üzemidőre, a töltési módra és a jelszótárolásra.

A hatóság közölte, az egyedi igényekre szabott mobil szolgáltatáscsomag megtalálásában az NMHH online kalkulátora is segítséget nyújthat. Egyúttal felhívták a figyelmet arra, hogy a hazai mobilszolgáltatók mindegyikénél létezik elérhető áron olyan konstrukció, amelynél a népszerű üzenetküldő, audio- és videóchat-alkalmazások által felhasznált adatmennyiség nem számít bele az adatforgalomba. (MTI)

 

Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies. A kiberbiztonsági...

Fenntartható városfejlesztési program indul

Fenntartható városfejlesztési program indul

Fenntartható városfejlesztési program indul a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz (TOP Plusz) egyik pilléreként – jelentette be a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) területfejlesztésért felelős államtitkára április 17-én...