0° C
Ma 2025. január 18., szombat, Piroska napja van.
0° C
Ma 2025. január 18., szombat, Piroska napja van.
Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet sor az idén, mivel az autógyártók kapacitásfelesleggel küzdenek, miközben nő az árverseny – közölte a Gartner kutató- és tanácsadó cég január 16-án.   A jelentés...

A német szakaszon is kezdődhet a Fehmarnbelt-alagút építése

nov 10, 2020 | fókusz

Ahogy arról idén beszámoltunk (https://mernokvagyok.hu/blog/2020/04/30/a-cel-vallalati-architekturaterv-meghatarozasa-es-terjesztese/ ) a világ leghosszabb kombinált vasúti és közúti, vízalatti alagútja fog elkészülni Észak-Németország és Dánia között 2029-re. A napokban elhárult az akadály, és végre elkezdődhet a Fehmarnbelt-alagút németországi szakaszának építése is.

 

Környezetvédők és piaci szereplők egyaránt beadványokkal akadályozták a beruházás indulását. Bár tavasszal az Európai Unió engedélyezte a projektet, így a dán oldalon elkezdődhetett az építkezés, a német területen mostanáig jogi problémák gátolták a kezdést. Az alagút elkészülte után sok bevételtől eleső komptársaságok és a környezetvédők panaszt nyújtottak be a lipcsei szövetségi közigazgatási bíróságon, amelyeket azonban a napokban egytől-egyig elutasítottak, lehetőséget adva a német félnek a munka megkezdésére. Európa egyik legnagyobb infrastrukturális beruházásának útjából elhárult tehát az utolsó akadály is a bíróság döntése értelmében.

Az alagút által a németországi Puttgarden kikötő és a dán Rodbyt Lolland szigetet összekötő szakasz, a jelenleg csaknem egy órás komputat 10 perces utazássá változtatja. Ez nem csak jelentős költség- és időcsökkentést eredményez, hanem javítja a hatékonyságot, a sebességet és karbonsemleges közlekedést tesz lehetővé.

 

Forrás: https://www.themayor.eu/ga/germany-denmark-rail-and-road-tunnel-connection-given-green-light-by-courts

 

A konfliktusról bővebben németül: https://www.youtube.com/watch?v=ejk2ZIymFbU

 

Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet sor az idén, mivel az autógyártók kapacitásfelesleggel küzdenek, miközben nő az árverseny – közölte a Gartner kutató- és tanácsadó cég január 16-án.   A jelentés...