A NIF Zrt. beruházásában 2018 tavaszán kezdődtek meg az M8-as autóút Körmend-Rábafüzes közötti, 2×1 sávos, 28,9 km-es szakaszának munkálatai. A szakasz teljes hosszán zajlik a kivitelezés, azonban egyes szakaszok műszaki készültsége eltérő, bizonyos szakaszokon a beton burkolat alap készül, más helyszíneken már az aszfalt kötőréteg is elkészült.

 

A projekt két szakaszra bontva valósul meg. A Körmend-Vasszentmihály közötti szakasz várhatóan 2021 augusztusára készül el, míg a Vasszentmihálytól Rábafüzesig tartó 9,45 kilométeres szakaszt már jövő áprilisban forgalomba helyezik. A kivitelezési munkákat az idei évben nehezítette a térséget érintő csapadékos időjárás és a Rába árterülete miatti folyamatos magas talajvíz.

A szakaszon épül Magyarország egyik leghosszabb völgyhídja, az 575 méteres vasszentmihályi völgyhíd. A jelenleg zajló hídfejlesztések közül az egyik legnagyobbak számító műtárgyon az alépítmény már elkészült, az acél főtartók is a helyükön vannak, jelenleg a vasbeton pályalemez építése zajlik. A 11 támaszú völgyhídnak 22 méteres pillérei is lesznek annak érdekében, hogy átívelje a Vörös-patak völgyét, illetve a Nemesmedves-Vasszentmihály közötti utat.

Körmend és Rábafüzes között négy különszintű csomópont (Körmend nyugat, Csákánydoroszló, Vasszentmihály, Szentgotthárd), egy szintbeni csomópont (86. sz. főút, kezdő csomópont), egy pár egyszerű pihenő (Gasztony) és egy pár komplex pihenő (Szentgotthárd) létesül.

A teljes szakaszon 22 felüljáró, 13 aluljáró, 8,6 km útkorrekció, 5,1 km szervizút, 700 m kerékpárút (Körmend Nyugati csomópontnál) és 1,2 km zajárnyékoló fal (Körmend-Horvátnádalja térségében) épül.

A projekt során 10,2 hektár csereerdőt telepítenek, 336 175 db fát, cserjét ültetnek, s több mint 2 millió m3 töltésanyagot kellett beépítenie a kivitelezőnek.

 

(Forrás: NIF)