20° C
Ma 2024. október 09., szerda, Dénes napja van.
20° C
Ma 2024. október 09., szerda, Dénes napja van.
Webes felületen böngészhetők az építésügyi műszaki irányelvek

Webes felületen böngészhetők az építésügyi műszaki irányelvek

Több tucat kidolgozott építésügyi műszaki irányelv között lehet böngészni az Építésügyi Műszaki Adattár webes felületén. Az építésügyi műszaki irányelvek olyan műszaki előírások, amelyek azokban az esetekben segíthetnek az építésügy érintettjeinek, amelyeket európai...

Öt mintaprojekt indul vizek visszatartására

Öt mintaprojekt indul vizek visszatartására

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) falugazdász-hálózatának bevonásával készített felmérés alapján 5 mintaterületen valósítanak meg a termelők a vízügyi igazgatóságok szakmai iránymutatása mellett vizek visszatartását célzó projekteket gyengébb minőségű...

Milyen lesz a főváros új Duna-hídja?

okt 9, 2020 | praxis

Látványos videót tett közzé a Budapesti Fejlesztési Központ a tervezett új, Dél-Budát és Dél-Pestet összekötő Duna hídról. https://www.youtube.com/watch?v=OiYQlu_O4eo

Budapest új körútjának fejlesztéséről október 12-én, 17 órától online lakossági fórumot tartanak (bfk.hu/forum).

 

 

2016-ban döntés született arról, hogy az Új Duna-hídhoz (közismertebb nevén a Galvani hídhoz) kapcsolódó úthálózatot a Fehérvári úttól az Üllői útig kell megtervezni, a tervezési feladatok megvalósítására pedig a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kapott megbízást.

2017-ben a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja nemzetközi tervpályázatot bonyolított le, melynek eredményeként 2018 áprilisában választották ki Budapest, emblematikus Új Duna-hídjának tervezőit, holland UNStudio és az brit Buro Happold Engineering alkotta tervezői konzorciumot, akik egy olyan 2×3 forgalmi sáv széles híd terveit vetették papírra, amelyen az autóforgalom mellett ugyanilyen prioritást kaphat a közösségi közlekedés, illetve a környezetbarát közlekedési módok: a hídon villamos haladhat, kétoldalt széles gyalogos járdák, kerékpárutak is kialakításra kerülnek.

Ami a hídhoz kapcsolódó úthálózatot illeti: az eredetileg tervezett nyomvonal Gubacsi út és Üllői út közé eső szakasza a Kiserdőt jelentős mértékben érintette volna, ezért a kialakuló lakossági tiltakozások hatására a tervekre többféle alternatív javaslat született. 

Végül 2020. február 27-én a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa – a Fővárosi Önkormányzat és a Kormány közös városfejlesztési szerve – úgy döntött, hogy Budapest belváros forgalomcsillapítása, valamint a külvárosi kerületekben élők közlekedési lehetőségeinek javítása érdekében megerősíti az Új Duna-híd és az úthálózat első szakaszának (a Fehérvári úttól a Gubacsi út-Illatos úti csomópontig) megépítésének szükségességét. 

Ezzel egyidejűleg az úthálózat második szakasza kapcsán a tanács a Gubacsi út-Illatos úti csomópontból kiindulva 2 irányban összesen 6 műszaki változat kidolgozását és hatásvizsgálatát rendelte el.  

Ezek közül 4 műszaki változat esetén az út a Gubacsi úti csomópontot elhagyva a Határ út irányába kanyarodik, és így éri el az Üllői utat. 2 műszaki változat esetén az út a Gubacsi úti csomópontot elhagyva a Ferencvárosi rendezőpályaudvart keresztezi, majd az Ecseri úton keresztül éri el az Üllői utat. Arról, hogy a 6 változat közül melyik valósuljon meg, 2020. december 31-ig kell döntést hoznia a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának.

A döntés meghozatala során az érintett lakosság véleményét is figyelembe veszi a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa, ezért az elkészült nyomvonalváltozatokat társadalmi egyeztetésre bocsájtották, ami elérhető a https://budapestujkorutja.hu webcímen. 

Forrás: BFK

 

Webes felületen böngészhetők az építésügyi műszaki irányelvek

Webes felületen böngészhetők az építésügyi műszaki irányelvek

Több tucat kidolgozott építésügyi műszaki irányelv között lehet böngészni az Építésügyi Műszaki Adattár webes felületén. Az építésügyi műszaki irányelvek olyan műszaki előírások, amelyek azokban az esetekben segíthetnek az építésügy érintettjeinek, amelyeket európai...

Öt mintaprojekt indul vizek visszatartására

Öt mintaprojekt indul vizek visszatartására

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) falugazdász-hálózatának bevonásával készített felmérés alapján 5 mintaterületen valósítanak meg a termelők a vízügyi igazgatóságok szakmai iránymutatása mellett vizek visszatartását célzó projekteket gyengébb minőségű...