1° C
Ma 2024. december 14., szombat, Szilárda napja van.
1° C
Ma 2024. december 14., szombat, Szilárda napja van.
A technológiai megatrendekről

A technológiai megatrendekről

A mesterséges intelligencia, a digitális átalakulás és a fenntarthatóság átformálja a társadalmat.   Itt az ideje, hogy a vállalatok elkezdjenek felkészülni a mesterséges intelligencia, a fenntarthatóság és a digitális átalakulás hatásaira. Az IEEE (Institute of...

Románia megduplázza nukleáris kapacitását

Románia megduplázza nukleáris kapacitását

Románia a két új Candu típusú reaktor építésével – 2007 óta ez az első ilyen típusú reaktorok építése a világon – csaknem megduplázza nukleáris kapacitását. A romániai fejlesztés során a Candu Energy, az ontariói székhelyű AtkinsRéalis vállalat, a Fluor Corporation,...

Megindul az új dunai híd villamosvonalának tervezése

szept 3, 2020 | fókusz

A közbeszerzési hirdetmény megjelentetésével megindul az új Duna-híd villamosvonalának tervezése – tájékoztatott a BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt.

 

A beruházással közvetlen villamos-összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között a Rákóczi hídtól délre, a budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában tervezett új Duna-hídon át, ami naponta több mint 50 ezer gépkocsival fogja tehermentesíti a Budapest belvárosát – közölték. Az új híd és a hídon átvezető leendő villamosvonal hozzájárul az új egyensúly megteremtéséhez Budapest közlekedésében – hangsúlyozta a közlemény szerint Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.

Budapesten új egyensúlyra van szükség a közlekedésben résztvevők között, amelynek az a célja, hogy kevesebb legyen a dugó, könnyebben, egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, kevesebb legyen az átszállás, kényelmesebben legyen elérni az úticélt. Ha ezek teljesülnek, akkor – a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően – klímabarát közlekedési rendszere lenne Budapestnek. Ehhez többek között tehermentesíteni kell a belvárost – idézték az államtitkárt.

„Az autósok és a kerékpárosok mesterséges szembeállítása helyett” az a fontos, hogy új elkerülő utak révén eleve kevesebb autó közlekedjen a belvárosban, ezért írták ki a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére vonatkozó nemzetközi tendert, ezért létesül az új dél-pesti híd is – fogalmazott Fürjes Balázs.

Az érintett dél-budai és dél-pesti térségek Budapest dinamikusan fejlődő területei, megújulásuknak az új Duna-híd és rajta a villamosvonal fontos, nélkülözhetetlen láncszeme lesz – idézték Vitézy Dávidot, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatóját. A közlemény szerint a vezérigazgató hangsúlyozta: a leendő villamosvonal akadálymentes átszállási kapcsolatot fog biztosítani a Csepel-szigeten a megújuló H7-es, a pesti hídfőnél pedig a soroksári, ráckevei H6-os HÉV felé.

A vonalhálózatról és menetrendekről a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) dönthet majd, de az előzetes, a BKK-val egyetértésben végzett vizsgálatok szerint a hídon a Határ úti metróállomás felől a Határ úton és a Gubacsi úton az új nyomvonalra érkező vonal közlekedhet. Ez Budán, a Fehérvári úton észak felé becsatlakozik a budai villamoshálózatba és így bekapcsolja a főbb budai csomópontokat (Móricz Zsigmond körtér, Széll Kálmán tér, Hűvösvölgy).

Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány. Az önkormányzati választások után kialakult vita után pedig a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa – a fővárosi önkormányzat és a kormány közös városfejlesztési szerve – 2020 februárjában megerősítette, hogy Budapest következő hídja a budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épüljön meg. (MTI)

 

Látványtervek: Budapest Fejlesztési Központ/NIF/UNStudio

 

A technológiai megatrendekről

A technológiai megatrendekről

A mesterséges intelligencia, a digitális átalakulás és a fenntarthatóság átformálja a társadalmat.   Itt az ideje, hogy a vállalatok elkezdjenek felkészülni a mesterséges intelligencia, a fenntarthatóság és a digitális átalakulás hatásaira. Az IEEE (Institute of...

Románia megduplázza nukleáris kapacitását

Románia megduplázza nukleáris kapacitását

Románia a két új Candu típusú reaktor építésével – 2007 óta ez az első ilyen típusú reaktorok építése a világon – csaknem megduplázza nukleáris kapacitását. A romániai fejlesztés során a Candu Energy, az ontariói székhelyű AtkinsRéalis vállalat, a Fluor Corporation,...