9° C
Ma 2024. április 24., szerda, György napja van.
9° C
Ma 2024. április 24., szerda, György napja van.
Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom

Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom

Új szén-dioxid-megkötő módszer tesztelését kezdi meg az OMV Petrom – közölte a kőolajipari vállalat április 23-án.   A tesztelést a dél-romániai Ploiesti város közelében található Petrobrazi kőolajfinomítóban végzik. Az OMV Petrom közleménye szerint a tesztelés...

Átadták a megújult Sió-zsilipet és az új közösségi teret

Átadták a megújult Sió-zsilipet és az új közösségi teret

Átadták a megújult Sió-zsilipet április 23-án, az újjáépített Sió-zsilip közösségi térré alakított, parkosított egykori üzemi területe április 24-től nyitva áll a közönség előtt.   A beruházás átadóünnepségén, Siófokon Rétvári Bence, a Belügyminisztérium...

Próbaterhelést végeznek az M0-s hárosi Duna-hídján

júl 29, 2020 | praxis

További átfogó vizsgálat vált szükségessé az M0-s autóút 1990-ben átadott Deák Ferenc (hárosi) Duna-hídján, ezért július 30-án próbaterhelést végeznek az átkelőn – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

 

A cég tájékoztatása szerint erről az M0-s déli szektorának az M1-es autópálya felé vezető oldalán történő fejlesztéshez kapcsolódó műszaki ellenőrzés alapján döntöttek. A vizsgálatba külső, független szakértőként bevonták a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékét. Az egyetem szakemberei megállapították: az adott szerkezeti elemek többletigénybevétele – amely független a fenntartási munkálatoktól – döntően a hídszerkezet előéletéből származik. Rámutattak továbbá arra, hogy szükség van egyes hatások teljes körű feltárására. Ezt a próbaterhelés során 25-30 megrakott nyerges vontatóval vizsgálják.

A vizsgálatok eredményei nyomán dönthetnek arról, hogy szükséges-e a hídon bármiféle további beavatkozás, és ha igen, milyen műszaki tartalommal és ütemezésben – tudatta a társaság. Kiemelték: alaptalan az a feltevés, hogy híd önsúlya a rekonstrukció nyomán nőhet, mivel az M0-s autóút beton pályaszerkezete helyett a hídra jóval könnyebb aszfaltburkolat került, és a tömör vasbeton szegélyeket is üreges acélszegélyekkel váltották ki. Hozzátették, semmi nem támasztja alá azt a feltételezést sem, hogy a felújítás után a híd süllyedni kezdett.

Alaptalannak nevezték azokat a felvetéseket is, amelyek szerint „a szélmozgásra is rosszul reagál a felújított útpálya”. Közölték, a szélterhelésre a kábelhídszerkezetek a legérzékenyebbek, a Deák Ferenc-híd acélszerkezete azonban igen merev, amelynek nem jelent problémát a légmozgás.
A NIF Zrt. arra törekszik, hogy minden szükséges intézkedést megtegyen annak érdekében, hogy a közlekedők hosszú távon – legalább további 30 évig – biztonságosan használhassák az M0-s autóút hídját – áll a közleményben. (MTI)

Kép: NIF Zrt.

 

Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom

Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom

Új szén-dioxid-megkötő módszer tesztelését kezdi meg az OMV Petrom – közölte a kőolajipari vállalat április 23-án.   A tesztelést a dél-romániai Ploiesti város közelében található Petrobrazi kőolajfinomítóban végzik. Az OMV Petrom közleménye szerint a tesztelés...

Átadták a megújult Sió-zsilipet és az új közösségi teret

Átadták a megújult Sió-zsilipet és az új közösségi teret

Átadták a megújult Sió-zsilipet április 23-án, az újjáépített Sió-zsilip közösségi térré alakított, parkosított egykori üzemi területe április 24-től nyitva áll a közönség előtt.   A beruházás átadóünnepségén, Siófokon Rétvári Bence, a Belügyminisztérium...