A Deutsche Bahn („DB”) járműflottája 2022-től 30 új nagysebességű motorvonattal bővül, a Siemens Mobility társasággal kötött, egymilliárd eurós megrendelési szerződés értelmében. A DB 2019 végén írt ki pályázatot, amikor a szövetségi kormány bejelentette, hogy 2020 elejétől csökkenti a fő vasúti vonalakra szóló vonatjegyekre kivetett általános forgalmi adó mértékét. 

 

Az új vonatok kezdetben Észak-Rajna-Vesztfália és München között, a Köln-Frankfurt nagysebességű vonalon közlekednek majd, és üzembe állításuknak köszönhetően a DB napi utasszállítási kapacitása a fő vonalakon mintegy 13 ezer ülőhellyel nő. 

Dr. Richard Lutz, a Deutsche Bahn AG vezérigazgatója elmondta: „A mai nap fontos lépés egy hatékony és környezetbarát vasúti rendszer kialakítása felé: a DB rekord nagyságú összeget költ új vonatokra. Járműflottánk a legmodernebb, új ICE motorvonatokkal bővül, és utasainknak 2022 végére már több ülőhelyet, nagyobb kényelmet és magasabb utazási sebességet tudunk biztosítani. A DB teljes flottája a következő évek során 20 százalékkal bővül. Noha a kereslet a koronavírus miatt jelentősen visszaesett, hosszú távon minden a környezetbarát vasúti közlekedés mellett szól. Ezért elkötelezettek vagyunk a növekedés mellett!” 

Andreas Scheuer, Németország közlekedési és digitális infrastruktúra minisztere hozzátette: „Az új, ultramodern ICE vonatok még vonzóbbá teszik a vasúti közlekedést – nem utolsó sorban azért, mivel a nagy teljesítményű és nagysebességű vonatok és a modern vasúti infrastruktúra alapvető feltétele annak, hogy növelni tudjuk az országszerte közlekedő vonatok indulási gyakoriságát. Ezzel a lépéssel a vasút egyre inkább képes környezetbarát alternatívát kínálni a hosszútávú utazásoknál. A mostani megrendelés egyben erős gazdaságélénkítő hatású, és pozitív jelzést küld a vasúti ipari dolgozók és családjaik számára. Egy ilyen nagyságrendű megrendeléssel többezer munkahelyet biztosítunk és erősítjük a németországi innovációt.” 

„Segítünk a Deutsche Bahn tervének megvalósításában, a németországi szállítási szektor átalakításában. A cél a CO2-kibocsátás jelentős csökkentése, ugyanakkor a tömegközlekedés népszerűségének növelése” – mondta Roland Busch, a Siemens AG vezérigazgató helyettese és igazgatótanácsának tagja. „A Siemens és a DB már sokéves sikeres üzleti együttműködést tudhat maga mögött. A legfontosabb követelmény az ICE projektnél az volt, hogy az új motorvonatok minél hamarabb üzembe állíthatók legyenek. És pontosan ezt teszi lehetővé számunkra a már bevált Velaro platform.”

2026-ra 421 ICE vonat működik majd Németország vasúthálózatán, 220 000 ülőhelyet kínálva. A most megrendelt 30 új ICE vonaton felül, a társaságnak opciója van további 60 vonat vásárlására. 

Az új ICE vonatok gyártására a Siemens észak-rajna-vesztfáliai, bajorországi és ausztriai üzemeiben kerül sor. Műszakilag a vonatok a már bevált ICE 3 platformra épülnek, 440 ülőhelyet kínálnak, végsebességük 320 km/h.