1° C
Ma 2025. február 15., szombat, Kolos és Georgina napja van.
1° C
Ma 2025. február 15., szombat, Kolos és Georgina napja van.
Végleg leállítják a belgiumi Doel 1 atomerőmű működését

Végleg leállítják a belgiumi Doel 1 atomerőmű működését

Hivatalosan is lekapcsolják a belgiumi Doel 1 atomerőművet február 14-én – írta a The Brussels Times hírportál a belga Engie Electrabel energiaipari vállalat közlésére hivatkozva.   Az ország legrégebbi nukleáris reaktora ötven évnyi áramtermelés után végleg...

Mérnöki diplomával gyorsan elérhető a milliós fizetés

Mérnöki diplomával gyorsan elérhető a milliós fizetés

Továbbra is a mérnöki pályát választók számíthatnak az egyik legnagyobb kezdő fizetésre Magyarországon, ráadásul az idő előrehaladtával egyre nyílik az olló más szakmákhoz képest. Különösen igaz ez a BME-n végzett szakemberekre, akik 2-3 éven belül százezres...

Új gyalogos-kerékpáros híd épülhet Dunakilitinél

júl 21, 2020 | országjáró

Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent tájékoztató szerint a NIF beruházásában új, 137 méter hosszú dunai átkelő épülhet a közeljövőben.

 

A híd magyar oldali kivitelezésének közbeszerzési eredményét ismertető közlemény szerint az építési feladat a „Dunakiliti – Dobrohošt’ (Doborgaz) gyalogos-kerékpáros Duna-híd kiépítése; a hozzá vezető szakaszokkal, műtárgyakkal. A létesítmény magyar oldali műtárgyai:

— jobb parti megközelítő út (vegyes forgalmú út 0+000 – 0+125 km és kerékpárút 0+125 – 0+495,65 km) a duzzasztómű és a híd között 495,65 m hosszban

— Doborgaz és Dunakiliti közötti gyalogos és kerékpáros jobb parti Duna-ártéri híd:

A híd egyenes tengelyű, 5 nyílású, az 1. jelű hídfője síkalapozású, többi támasza cölöpalapozású. A 128 m összfesztávú híd támaszainak kiosztása az átvezetett út szelvényezésének irányába a magyar oldali jobb part felől: 20,5 m+3 x 27,0 m+26,5 m. (Az ártéri híd és a szlovák fél által megvalósítandó mederhíd közös pillérrel rendelkezik.) A felszerkezet hossza: 129,17 m, a híd teljes hossza 137,20 m. A felszerkezet nyílásonként 3-3 db előre gyártott előfeszített vasbeton hídgerendából készül, helyszíni vasbeton pályalemezzel. A híd teljes szélessége 4,9 m, szegélyek közötti 4,0 m hasznos szélességgel. A jobb parti ártéri híd utolsó támasza az ártéri és a mederhíd közötti közös (’6’ jelű) pillér, amely a mederhídhoz tartozik, nem része az ajánlathoz kiadott kiviteli tervnek, a mederhíd tenderdokumentációjában szerepel, a szlovák fél fog közbeszerzést kiírni a kivitelezésére.

A finanszírozás forrása: INTERREG + hazai társfinanszírozás (85 + 15 %)

A híd magyar szakaszának kivitelezési tenderét a STRABAG Általános Építő Kft. nyerte.

 

Forrás: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:336174-2020:TEXT:HU:HTML&src=0

 

Nyitókép: pixabay illusztráció

 

Végleg leállítják a belgiumi Doel 1 atomerőmű működését

Végleg leállítják a belgiumi Doel 1 atomerőmű működését

Hivatalosan is lekapcsolják a belgiumi Doel 1 atomerőművet február 14-én – írta a The Brussels Times hírportál a belga Engie Electrabel energiaipari vállalat közlésére hivatkozva.   Az ország legrégebbi nukleáris reaktora ötven évnyi áramtermelés után végleg...

Mérnöki diplomával gyorsan elérhető a milliós fizetés

Mérnöki diplomával gyorsan elérhető a milliós fizetés

Továbbra is a mérnöki pályát választók számíthatnak az egyik legnagyobb kezdő fizetésre Magyarországon, ráadásul az idő előrehaladtával egyre nyílik az olló más szakmákhoz képest. Különösen igaz ez a BME-n végzett szakemberekre, akik 2-3 éven belül százezres...