A Fojtik János és Veres Zoltán egyetemi oktatók által szerkesztett és részben írt A nagy túlélő – Időutazás a marketingben című művet a Marketing Szakkönyvtár 50. köteteként az Akadémiai Kiadó jelentette meg. „A mai ember élettörténete a fogyasztás története. Az életünk során elfogyasztott termékek, szolgáltatások, médiatartalmak, kulturális tartalmak, ideológiák, de akár művészeti és vallási élmények is valamilyen marketingtevékenységgel kerülnek hozzánk. Ne ringassuk tehát álomba magunkat – a felkelő nap látványát sem kapjuk már szlogen nélkül. Így aztán a hétköznapi ember sem tudja elkerülni, hogy szembenézzen a fogyasztás tárgya és a fogyasztó közé ékelődő marketing mibenlétével” – írja Hoffmann Márta és Kozák Ákos az előszóban. „A kérdés nem is az, hogy mi a marketing definíciója, ugyanis a marketingnek igen sok meghatározása létezik. Az már sokkal érdekesebb kérdés, hogy ezek a definíciók hogyan változnak az idő múlásával. A marketinggel kapcsolatos félreértések többsége abból adódik, hogy nem sokan vannak tisztában a marketing történetével” – vallják a szerzők, akik könyvük ele­jén párbeszédes formában mondják el véle­ményüket a marketingről, és mindhárom fő fejezet elején kommentálják a bennük tárgyaltakat. Az olvasmányos párbeszédben két véle­mény találkozik, amely többször hasonló tar­talmat takar, míg más alkalmakkor egy­értelmű a nézőpontok eltérő volta. Az olvasó pedig úgy érezheti, saját tapasztalataival tovább erősítheti az egyik véleményt, sőt akár egy harmadik nézőpontot is kialakíthat, és gondolatban vitatkozhat is a szerkesztőkkel.  A szerkesztők egy  „könyvet illesztettek a könyvbe”, és ez a mű kiemelkedő hozzáadott értéke.