18° C
Ma 2024. október 11., péntek, Brigitta napja van.
18° C
Ma 2024. október 11., péntek, Brigitta napja van.
Fehér tetővel küzd a felmelegedés ellen ez a borászat

Fehér tetővel küzd a felmelegedés ellen ez a borászat

Esztergom fölött bújik meg az a szlovákiai, zömében magyarok lakta kis falu, melynek borait a világ legjobb éttermeiben kínálják. A vidék egyik borászata, azonban nemcsak emiatt vált érdekessé az utóbbi időben, hanem mert a pincészet épületei szinte világítanak a...

Hol lehet a járműfejlesztés szent Grálja?

Hol lehet a járműfejlesztés szent Grálja?

Hol tart jelenleg az elektromobilitás folyamata, kik diktálják a járműfejlesztés trendjeit, a technológiai versenyben jelenleg milyen fejlesztési irányokat preferálnak a gyártók, illetve napjainkban milyen új megoldásokon dolgoznak a mérnökök? – ezekről a kérdésekről...

Ütemterv szerint épül a MOL-csoport új székháza

jún 15, 2020 | fókusz

A budapesti Kopaszi-gátnál épülő, 86 ezer négyzetméteres irodaház a főváros egyik ikonikus épületévé válhat. Az új irodaház kivitelezését a Market múlt év szeptemberében indította el, a kivitelezés jelenleg 10%-os készültségi szintjénél jár.

 

2020. februárig elkészült a teljes földmunka és a torony épületrész cölöpalapja, valamint a 4.400 köbméter betont magába foglaló alaplemeze. A teljes munkagödörben elkészült a szivárgó réteg és elindultak a magasfödém és a felszerkezet építési munkái. Már ekkor látható vált mind az öt toronydaru, melyek közül az egyik 176 méter magas lesz a későbbiek során.

Március közepén elkészült a teljes alaplemez, miközben 5.000 köbméter betont öntöttek a födémekbe. A leendő épület melletti közműépítés véghajrájában volt, a nyomvonalak 80%-a kiépült, ehhez csatlakozott két darab 75 köbméteres csapadéktároló tartály kialakítása. Mindeközben a felvonulási területen az alvállalkozói létszám növekedésével párhuzamosan bővült a konténerváros is, ami jelenleg a főváros egyik legnagyobb építőipari organizációs helyszíne a több mint 180 konténeregységével.

Áprilisban és májusban a pódium épületrészen elkészült a négy pinceszint közül a legalsó kettő teljes szerkezetépítése, míg a -2.szint felett is több ütemben zajlik a födémépítés. A torony épületrésznél elkezdődött a földszint feletti feszített födém kivitelezése. Folyamatban van a szerkezetépítés felgyorsítására is szolgáló, közel 200 tonnányi kúszózsalurendszer kiszállítása és építése a területen. A talajszondázás, illetve annak összekötése teljesen elkészült. A legalsó pinceszinten megkezdődtek a szakági építések, a falazási, szigetelési, épületvillamossági és gépészeti munkák.

Az új székház várhatóan 2022-ben készül el, azonban a BIM (épületinformációs) rendszernek köszönhetően már most látszik jónéhány érdekes adata:

  • 5469 db homlokzati elem kerül az épületre;
  • 594014 kg súlyú acél szerkezete lesz;
  • 57267 m3 vasbetont dolgoznak be;
  • 8687 db tűzjelzőt telepítenek;
  • 14987 m légtechnikai csövet és 49 877 m gépészeti csővezetéket helyeznek el;
  • 18510 db energiatakarékos lámpát szerelnek fel;
  • 25367 m2 álmennyezetet fognak megépíteni;
  • 37838 m kábeltálcát használnak fel;
  • 46523 m2 válaszfal emelnek;
  • 52536 m2 padlóburkolatra lesz szükség;
  • 1739 db belső ajtó található majd az épületben.

A projekt számos olyan építőipari kihívást tartalmaz, amit Magyarországon még nem hajtott végre egy cég sem. A munkafolyamatok a koronavírus helyzet miatt sem álltak le, fokozott egészségvédelmi előírások betartásával, rendszeres ellenőrzések mellett folyamatos a kivitelezés.

Fehér tetővel küzd a felmelegedés ellen ez a borászat

Fehér tetővel küzd a felmelegedés ellen ez a borászat

Esztergom fölött bújik meg az a szlovákiai, zömében magyarok lakta kis falu, melynek borait a világ legjobb éttermeiben kínálják. A vidék egyik borászata, azonban nemcsak emiatt vált érdekessé az utóbbi időben, hanem mert a pincészet épületei szinte világítanak a...

Hol lehet a járműfejlesztés szent Grálja?

Hol lehet a járműfejlesztés szent Grálja?

Hol tart jelenleg az elektromobilitás folyamata, kik diktálják a járműfejlesztés trendjeit, a technológiai versenyben jelenleg milyen fejlesztési irányokat preferálnak a gyártók, illetve napjainkban milyen új megoldásokon dolgoznak a mérnökök? – ezekről a kérdésekről...