21° C
Ma 2023. szeptember 25., hétfő, Eufrozina és Kende napja van.
21° C
Ma 2023. szeptember 25., hétfő, Eufrozina és Kende napja van.
Csaknem 80 ezer zöld rendszámos jármű közlekedik Magyarországon

Csaknem 80 ezer zöld rendszámos jármű közlekedik Magyarországon

Magyarországon már csaknem 80 ezer zöld rendszámos jármű közlekedik, amelyek a teljes gépjárműállomány kevesebb mint 2 százalékát adják, a forgalomban viszont a környezetkímélő járművek felülreprezentáltak – közölte a Magyar Elektromobilitás Egyesület (Elmob)...

Monostori híd lesz az épülő komáromi átkelő neve

máj 23, 2020 | fókusz

A magyar-szlovák közös beruházásban a kivitelezés utolsó szakaszában járó új komáromi Duna-híd a kétoldalú munkacsoport javaslata szerint a Monostori híd nevet kapja – közölte Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára május 23-án.

 

Az államtitkár kifejtette: a névválasztást az indokolja, hogy a híd Duna jobb partjára eső vége Komárom Koppánymonostor városrészében található. Az elnevezés mellett szól, hogy az átkelő közelében áll a komáromi erődrendszer részét képező Monostori erőd, Közép-Európa legnagyobb újkori erődje. Előzményei a messzi régmúltba nyúlnak vissza, a Római Birodalom idején Pannónia provincia egyik legjelentősebb központja volt Brigetio, a katonai tábor és polgárváros kelta eredetű neve várat, erődöt jelent.

A Monostori híd (szlovák változatban Most Monoątor) nevet a Földrajzinév-bizottság első helyen javasolta, véglegesítéséről is ez a testület dönthet, a kezdeményezést a szlovák fél támogatta – tette hozzá Mosóczi László.

Az új Duna-híd kivitelezése a befejezéséhez közeledik, a közelmúltban sikeresen zajlott le a terhelési próbája. A napokban elkészül az aszfaltburkolat, folytatódik a közvilágítási oszlopok, korlátok elhelyezése, a híd monitoring- és riasztórendszerének telepítése, a lámpák, hajózási jelzések felszerelése.
Mosóczi László kiemelte, hogy az új Duna-híd munkálatai a tervek szerint a nyár végéig lezárulnak. A híd csaknem 100 kilométeren hiányzó teherforgalmi átkelési lehetőséget teremt, miközben tehermentesíti Komárom és Révkomárom belvárosát. (MTI)

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (elöl, b) és Richard Sulík szlovák miniszterelnök-helyettes és gazdasági miniszter (elöl, j) az új Duna-hídon Komáromban 2020. május 11-én. MTI/KKM

Ahogy korábban megírtuk, a Magyar Mérnöki Kamara már a hídépítés megkezdésekor azt kezdeményezte (legutóbb 2020. márciusában), hogy az új komáromi közúti átkelő elnevezése Feketeházy János híd legyen. 

Feketeházy János (1842-1927) mérnök tervezési munkái:

  • Az összes 1912 előtt, a Magyar Királyi Államvasutak által épített vasúti híd
  • A Fővámház (ma Budapesti Corvinus Egyetem) tetőszerkezete (1870-74)
  • Az első Összekötő vasúti híd a Dunán, Budapesten (1873–76)
  • A fiumei forgóhíd
  • A szegedi közúti Tisza-híd (1883)
  • A Keleti pályaudvar vágánycsarnokának acél tetőszerkezete (1884)
  • Az operaház tetőszerkezete (1884)
  • Az Északi Főműhely 22 000 m²-es, öthajós, bazilikás elrendezésű gőzmozdony-szerelő csarnoka és fűtőháza (téves nevén: Eiffel-csarnok) (1886)
  • A szolnoki vasúti Tisza-híd (1888)
  • A Komárom és Révkomárom közötti Erzsébet híd (1891–1892)
  • Az Esztergom és Párkány közötti Mária Valéria híd (1893–1895)
  • A budapesti Ferenc József híd (mai neve Szabadság híd) (1894–1896)
Csaknem 80 ezer zöld rendszámos jármű közlekedik Magyarországon

Csaknem 80 ezer zöld rendszámos jármű közlekedik Magyarországon

Magyarországon már csaknem 80 ezer zöld rendszámos jármű közlekedik, amelyek a teljes gépjárműállomány kevesebb mint 2 százalékát adják, a forgalomban viszont a környezetkímélő járművek felülreprezentáltak – közölte a Magyar Elektromobilitás Egyesület (Elmob)...