9° C
Ma 2024. február 26., hétfő, Géza napja van.
9° C
Ma 2024. február 26., hétfő, Géza napja van.
Megkezdődött az Esztergomot védő új gát építése

Megkezdődött az Esztergomot védő új gát építése

Az Országos Vízügyi Főigazgatóság megkezdte az Esztergomot védő új gátrendszer első ütemének megvalósítását, amelynek során másfél kilométernyi árvízvédelmi rendszer épül ki a Prímás-szigeten – közölte a szervezet szóvivője.   A sziget városiasabb területén, a...

Átadták a Corvinus Egyetem új, jövőbe mutató campusát

Átadták a Corvinus Egyetem új, jövőbe mutató campusát

Az ország legfenntarthatóbb felsőoktatási épületének otthont adó Gellért Campust csütörtökön ünnepélyes megnyitón adták át a Corvinus egyetemi polgárainak Újbudán. A közösségi tervezés alapján készült, 680 hallgató befogadására alkalmas budai campus kooperációra...

XXVI. Mérnökbál

XXVI. Mérnökbál

„Elképesztően csodálatos és tiszteletreméltó a mérnökök világa” A báli szezon legrangosabb és legjobb hangulatú eseménye a hagyományos fővárosi mérnökbál, melyet két év szünet után, február 9-én rendezett újra Budapesten a Magyar Mérnöki Kamara, valamint a Budapesti...

Csökkentheti-e a repülési ágazat a széndioxid-kibocsátást a növekedés korlátozása nélkül?

márc 9, 2020 | kitekintő

A theengineer.com brit online szaklap a repülési ágazat CO2-kibocsátásával kapcsolatban foglalta össze a jelenlegi helyzetet és prognosztizálta a várható eredményeket. A világ repülőterein a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség adatai alapján 4,2%-kal növekedett a globális utasforgalom 2019-ben, és várhatóan az összesített szám 2050-re 70%-kal növekszik.

Az utasszám tehát rohamosan emelkedik, és ezzel együtt be kell látni, hogy a növekedést nem lehet fenntartani az üvegházhatású gázok és más kibocsátások csökkentése nélkül. A Repülési Környezetvédelmi Szövetség (AEF) szerint, a repülés felelős a globális, ember okozta CO2-kibocsátás 2–2,5%-áért, és 2050-re várhatóan 4-15%-ra fog növekedni ez a szám.
A fenyegető számok ellenére a fenntartható repülés ágazati csoport (Sustainable Aviation – https://www.sustainableaviation.co.uk/) szerint a repülési ágazat jól felszerelt ahhoz, hogy kezelje a növekvő utasszám-növekedést, miközben csökkenti annak környezeti hatásait, és úgy véli, hogy a repülésből származó nettó szén-dioxid-kibocsátást nettó nullára lehet csökkenteni a kormányzati célokkal összhangban. Az alternatív sugárhajtómű-üzemanyagok mellett a repülési ágazat aktívan foglalkozik kibocsátási kérdésekkel is, mint például új hibrid elektromos meghajtó rendszerek fejlesztésével, a könnyű kompozit anyagok fokozott felhasználásával, alternatív repülőgép-tervekkel és hatékonyabb földi kiszolgálási technológiákkal.
Erőfeszítései ellenére az AEF szerint „kevés kereskedelmileg méretezhető lehetőség van a repülőgépek szénmentesítésére a közeljövőben”, ami felvetheti a kérdést: az Egyesült Királyság repülése képes-e teljesíteni a nettó nulla ambícióit az általa meghatározott időkereten belül?

Megkezdődött az Esztergomot védő új gát építése

Megkezdődött az Esztergomot védő új gát építése

Az Országos Vízügyi Főigazgatóság megkezdte az Esztergomot védő új gátrendszer első ütemének megvalósítását, amelynek során másfél kilométernyi árvízvédelmi rendszer épül ki a Prímás-szigeten – közölte a szervezet szóvivője.   A sziget városiasabb területén, a...

Átadták a Corvinus Egyetem új, jövőbe mutató campusát

Átadták a Corvinus Egyetem új, jövőbe mutató campusát

Az ország legfenntarthatóbb felsőoktatási épületének otthont adó Gellért Campust csütörtökön ünnepélyes megnyitón adták át a Corvinus egyetemi polgárainak Újbudán. A közösségi tervezés alapján készült, 680 hallgató befogadására alkalmas budai campus kooperációra...

XXVI. Mérnökbál

XXVI. Mérnökbál

„Elképesztően csodálatos és tiszteletreméltó a mérnökök világa” A báli szezon legrangosabb és legjobb hangulatú eseménye a hagyományos fővárosi mérnökbál, melyet két év szünet után, február 9-én rendezett újra Budapesten a Magyar Mérnöki Kamara, valamint a Budapesti...