Az életünk végéig tartó, folyamatos önképzésben töretlenül hívők gyakran felteszik a következő kérdést: Vajon mit tanulhatunk közismert üzletemberek elszántságából, sikereiből és bukásaiból? Egy új vállalkozás elindításához egy jó ötlet, egy adag becsvágy és önbizalom szükséges. A sikerhez azonban még ennél is több kell: napjaink elismert vállalkozói, mint Elon Musk, Mark Zuckerberg vagy Steve Jobs képesek voltak radikális ötleteiket új, globális márkákká alakítani. „Az eredményes, sikeres vállalkozó változásban, néha drámai változásban gondolkodik. Ahhoz pedig, hogy bármit megváltoztassunk, könnyedén, mások szürkén egyhangú elvárásainak terhe nélkül kell gondolkodnunk” – javasolja Philip Delves Broughton, a Harvard Egyetemen végzett gazdasági újságíró, író.

A HVG-könyvek között található a jelzett szerző legújabb, Hogyan gondolkodjunk vállalkozóként? című könyve, melyben tanulmányait és tapasztalatait adja közre, bemutatva a vállalkozói szellem sajátosságait, a siker elengedhetetlen ismérveit: mint az új szemléletmód kialakítására irányuló törekvések, a határtalan kreativitás és a szenvedélyes elkötelezettség. Példaértékű karriertörténeteket ismerhetünk meg, és mi magunk is sikerrel alkalmazhatjuk ezt a vállalkozói gondolkodásmódot vállalkozásunkban csakúgy, mint a magánéletünkben. Figyelemre méltóan fogalmaz Alain de Botton, a The School of Life könyvsorozat elismert szerkesztője: „Az erkölcsi és értékrendi zűrzavar korában az önsegítő könyveknek is megújulásra van szükségük. Az élet iskolája címet viselő sorozatunk egyfajta újjászületés. Olyan, mindnyájunkat érintő témákkal foglalkozik, mint a pénz, a munka, a technológia, az otthonteremtés, az egyedüllét, az érzelmi egészség és az emberi kapcsolatok.”