Rákospalota-Újpest ma Budapest egyik legelavultabb vasútállomása: szűk, nem akadálymentes peronok, hiányzó perontetők, lelakott környezet. A Budapest Fejlesztési Központban a kormány megbízásából elkezdték a 71-es vasútvonal Rákospalota-Újpest – Veresegyház – Vác vasútvonal teljes felújításának tervezését, e beruházás része Rákospalota-Újpest állomás teljes megújítása és korszerűsítése is – közölte közösségi oldalán Vitézy Dávid.
 

 

A BFK által megbízott vasúttervezővel a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia alapján az elmúlt hónapokban véglegesítették a jövőbeni vágányképet, két középperon fogadja majd a váci és veresegyházi vonatokat a jövőben. Ezt követően felkértek három építészirodát, a Sporaarchitects, az RJZS és a Paragram csapatait, hogy koncepcionális javaslatokat tegyenek az új Rákospalota-Újpestre. A terveket február 10-én egyeztették a IV. és a XV. kerület főépítészeivel és a főváros szakmai stábjával, véleményeiket beépítve dolgozik tovább és választja ki rövidesen a továbbtervezés irányait a BFK – írta Vitézy Dávid.

 

A fejlesztés lényegét részletezve a BFK vezérigazgatója közölte: a mai szűk peronok helyét tágas, akadálymentes, fedett, korszerű középperonok veszik át, a peronok megközelítése pedig teljesen akadálymentes lesz. A történeti állomásépület megmarad és megújul. A peronok déli irányba tolódnak el, északi kijáratuk lesz a mai állomásépület környékén, déli végük közelebb kerülnek az Árpád úti felüljáróhoz, ahol úgy gyalogos és kerékpáros aluljáró kötné össze Újpestet Rákospalotával. A vasútmenti közterületek megújítása is elengedhetetlen. Új B+R kerékpártárolók épülnek és a tervek szerint P+R parkoló is, bár ebben még nincs egyetértés az önkormányzatokkal.

Az M3-as metró északi meghosszabbításának BKK által készített terveivel is összeillesztik az elképzeléseket, ha egyszer megépül a metró, színvonalas átszállópont jöhet itt létre vasút és metró között.

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában rögzített cél, hogy Rákospalota-Újpestről óránként 8-10 vonat induljon a Nyugatiba a 70-es és 71-es vonalak fejlesztése nyomán, ezáltal Budapest közlekedésében és az állomás körüli városrészek belvárosi kapcsolatrendszerében is fontos szerepet játszhat a vasút – összegezte a BFK vezérigazgatója.

 

Képek forrása: Facebook / Vitézy Dávid