16° C
Ma 2024. március 29., péntek, Auguszta napja van.
16° C
Ma 2024. március 29., péntek, Auguszta napja van.
Roszatom: kedvezőek a gyorsneutronos reaktorok tapasztalatai

Roszatom: kedvezőek a gyorsneutronos reaktorok tapasztalatai

Kedvezőek a gyorsneutronos reaktorok (BN) tapasztalatai, biztonságosan, környezetbarát módon, gazdaságosan termelnek energiát – mondta Andrej Szmelov, a Roszatomhoz tartozó Belojarszki Atomerőmű technológiai csoportjának vezetője március 28-án az erőműben külföldi...

Megkezdődik az egri elkerülő út nyomvonalának közösségi tervezése

júl 19, 2021 | országjáró

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. közösségi tervezés keretében készítteti el Eger közlekedésének tehermentesítése érdekében az M25 autóúthoz kapcsolódó, a várost keletről elkerülő út tanulmánytervét és környezeti hatástanulmányát, a környezetvédelmi engedély megszerzésével.
 

 

Eger elkerülő útjának előzetes vizsgálatára 2019-ben elkészült a térségi fejlesztési terv (Masterplan). Ez négy nyomvonalfolyosót elemzett úthálózati szinten (kettőt a várostól nyugatra, míg kettőt a várostól keletre vezetve). A négy vizsgált nyomvonalváltozatot összevetve a keleti nyomvonalváltozatok forgalmi, hálózati és társadalmi-közgazdasági szempontból jóval kedvezőbbnek bizonyultak a nyugatiakhoz képest, ezért a döntéshozók a város keleti oldalán vezetett nyomvonal tanulmánytervi szintű továbbtervezése mellett döntöttek, melynek során elkészül a környezetvédelmi hatástanulmány is. Ennek célja a környezetvédelmi engedély megszerzése. A tervezők a Masterplan alapján több lehetséges nyomvonalváltozatot vizsgálnak majd.

Az elkerülő utat 2×1 sávos, másodrendű főúti kialakítással tervezik tovább, mintegy 15,5 km hosszan, a várostól keletre az észak-déli irányú közúti kapcsolatának biztosíthatósága érdekében, az M25 autóút, a 25. és 24. sz. főutak között, felfűzve a további országos közutakat és a jelentősebb helyi utakat.

 

A nyomvonalfolyosók vizsgálatánál fontos a helyiek közlekedési szokásainak, és a turisztikai forgalom irányainak megismerése. A tervezés során olyan nyomvonalat kell meghatározni, ami a megépülése esetén hozzájárul majd a városon áthaladó személy- és teherforgalom csökkentéséhez, segíti a helyi úthálózat tehermentesítését, és új közlekedési alternatívát nyújt a helyi közlekedéshez is, ezáltal jelentős mértékben segíti a jobb levegőjű, csendesebb, élhetőbb városi környezet kialakítását.

A 2022 év végéig tartó tervezés végére elkészül az elkerülő út tanulmányterve, környezeti hatástanulmánya és cél a környezetvédelmi engedély megszerzése is, amelynek alapján véglegessé válik a továbbtervezhető nyomvonal. A tervezés során olyan fontos kérdésköröket vizsgálnak, mint például az út épített és természeti környezetre, valamint a lakosságra gyakorolt hatásai. 

Beruházóként a NIF Zrt. célja, hogy ez a város számára fontos fejlesztés valóban tükrözze a közösség szükségleteit, igényeit, valamint feltárja az úthasználók, az itt élők, az érintett társadalmi csoportok valós érdekeit, szempontjait, és ezzel egy szélesebb körű elfogadottsággal bíró nyomvonal alakulhasson ki. Ennek érdekében a NIF Zrt. a lakosság széles körű tájékoztatását, bevonását, az érintettekkel való folyamatos kapcsolattartást, párbeszédet a közösségi tervezés alapelveit felhasználva kívánja megvalósítani, mellyel megismerheti, és számításba veheti Eger és vonzáskörzete lakosságának és további érintettjeinek – gazdasági, szakmai és civil szervezeteinek – véleményét, szempontjait, elvárásait.

A műszaki tervezés előrehaladásáról, valamint az egyes közösségi részvételi lépésekről az egrielkerulo.hu oldalon és a facebook.com/egrielkerulo Facebook oldalon folyamatos tájékoztatást ad a beruházó.

A fejlesztés előkészítéseként a tervezés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában hazai forrásból valósul meg. A tervezési feladatokat az UTIBER Kft. – UVATERV Zrt. – Pannonway Építő Kft. konzorcium végzi nettó 149 millió Ft értékben.

Műszaki adatok:

Forgalmi sáv: 2×1

Közút osztálya: Főút (II. rendű)

Tervezési osztály: K.IV.B.

Tervezési sebesség külterületen: 70-90 km/h

Tervezési sebesség belterületen: 50-70 km/h

Környezeti körülmények kül-és belterületen: B, C

 

Forrás: NIF

Roszatom: kedvezőek a gyorsneutronos reaktorok tapasztalatai

Roszatom: kedvezőek a gyorsneutronos reaktorok tapasztalatai

Kedvezőek a gyorsneutronos reaktorok (BN) tapasztalatai, biztonságosan, környezetbarát módon, gazdaságosan termelnek energiát – mondta Andrej Szmelov, a Roszatomhoz tartozó Belojarszki Atomerőmű technológiai csoportjának vezetője március 28-án az erőműben külföldi...